۰۲۱ - 55385363 کمک‌های مردمی

بدعهدی شرکت پارس‌خودرو گریبان‌گیر معلولان و جانبازان شد

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت پارس خودرو از ۵ سال گذشته طرح فروش خودرو به معلولان را کلید زده  و در سال ۹۵  ثبت نام  این طرح را آغاز کرد. قرار بود در سایه این طرح ۲ هزار خودروی مناسب سازی شده به معلولان و جانبازان واگذار شود.

خودروهای ثبت نام شده مخصوص معلولان دارای معافیت  ۳۰ درصدی  از پرداخت مالیات بود. این تعداد خودرو  باید با تسهیلات، در اختیار معلولان قرار می گرفت، اما با تشدید تحریم‌ها، امکان ادامه طرح برای شرکت مقدور نبود.

پس از گذشت مدتی، شرکت پارس خودرو به مشتریان خود اعلام کرد که می توانند جایگزین خودروهای خود را از شرکت سایپا دریافت کنند؛ اما پس از اینکه افراد به این شرکت مراجعه کردند، با برخورد شرکت سایپا مواجه شدند که مدعی شد این طرح برای آنها قابل اجرا نیست.

چندی پیش وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور از ورود ۵۰۰ دستگاه خودروی مناسب سازی شده برای معلولان بهزیستی خبر داد. این در حالی است که همچنان  با گذشت یک سال  از وعده تحویل خودروها  هیچگونه اقدامی در این باره صورت نگرفته است.

طبق گفته قبادی دانا این مجوز برای خودرو‌های مناسب سازی شده‌ای است که داخل کشور تولید نمی‌شوند و برای مددجویان سازمان بهزیستی کشور در نظر گرفته شده است.