۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

با غذا به جنگ سرطان بروید

آیا تا به حال به برنامه غذایتان و چگونگی نگهداری مواد غذایی فکر کرده اید؟ در حقیقت، انتخاب درست و شایسته موادغذایی در جلوگیری از بیماریهایی مانند سرطان روده، دیابت، بیماری های قلبی و پوکی استخوان بسیار موثر واقع شده است. در زیر به فهرستی از این غذاها اشاره شده است:

سرطان روده :

مصرف انواع جو در رژیم غذایی باعث کاهش ریسک سرطان روده می شود. مطالعات انجام شده بر حیوانات گواهی این است که سیلسیم یکی از مواد شیمیایی پیشگیری کننده از سرطان است. از منابع سرشار کلسیم و سیلسیم می توان به کلم بروکلی، سبوس برنج، پنیر دلمه، سیر، پیاز، آجیل، تخم مرغ، ماست، کرفس و لوبیا اشاره کرد.

پوکی استخوان :

بسیاری از افراد بر این باورند که نوشیدن شیر باعث تقویت استخوانها می شود. گذشته از کلسیم که از پوکی استخوان جلوگیری می کند، منگنز، منیزیم و روی هم برای جلوگیری و مبارزه با این بیماری بسیار موثر هستند. منیزیم در مغز بادام، جو، گردو، عدس، تخم گل آفتابگردان و آجیل وجود دارد. منگنز را هم در انواع سبزیجات – مخصوصا” اسفناج و جعفری- و پای سیب و گندم می یابید. روی ( زینک ) در پنیر، سفیده تخم مرغ، تخم گل آفتابگردان ، آجیل و سبوس گندم وجود دارد.

بیماری های قلبی :

نزدیک به ۵۰۰ هزار زن سالانه به دلیل بیماری های قلبی از بین می روند. مرکز پژوهش قلب در آمریکا اخطار داده که عامل اصلی در از بین رفتن زنان حمله قلبی است. یافته های موجود از مراکز تغذیه این گونه نشان می دهند که رژیم غذایی مناسب و مملو از ویتامین ها ریسک بیماریهای قلبی را پایین می آورد. علاوه بر این ارتباط نزدیک رژیم غذایی و فشار خون هم مهم است و دانشمندان فیبر را عاملی برای پایین آوردن فشار خون مطرح کرده اند. منابع سرشار از فیبر، عبارتند از : سیب ها، انواع انگور، کرفس، انواع نان و گیاهان غله ای ، گندم ذرت و جو.

منبع: روزنامه همشهری