۰۲۱ - 55385363 کمک‌های مردمی

امکان ۶۰ سفر رایگان شهری برای معلولان مشهدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر، شهرداری مشهد به منظور اجرای قانون حمایت از معلولان و تسهیل در ارائه خدمات حمل و نقل عمومی درون شهری (اتوبوس و قطارشهری)، برای هر فرد با معلولیت درجه شدید و خیلی شدید، تعداد ۶۰ سفر رایگان در هر ماه منظور کرده است.

محمدجواد رجائیان تصریح کرد: افراد دارای معلولیت در مشهد، برای بهره‌مندی از این تسهیلات لازم است ابتدا به آدرس اینترنتی https://mancard.mashhad.ir مراجعه و با ثبت اطلاعات خود در بخش «ثبت‌نام من‌کارت معلولین»، درخواست صدور من کارت ویژه را ارائه کنند.

وی ادامه داد: پس از صحت سنجی این درخواست، کارت مربوطه به اداره بهزیستی مشهد ارسال می‌شود و فرد دارای معلولیت کارت خود را دریافت خواهد کرد.

رجائیان افزود: دریافت‌کنندگان این خدمت لازم است که در ابتدای هرماه برای استفاده و شارژ تخفیف ماهانه، به یکی از باجه‌ها یا مراکز شارژ و فروش من‌کارت مراجعه کنند؛ ضمن آنکه با اتمام تعداد سفر رایگان ماهانه، سفر‌های بعدی با کسر هزینه انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با  اشاره به امکان استفاده خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران از خدمات رایگان حمل‌ونقل عمومی، گفت: از ابتدای شهریور ۱۳۹۶، ارائه تسهیلات رایگان حمل‌ونقل عمومی به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران نیز در حال انجام و در حال حاضر برای معلولان شهر مشهد نیز درنظر گرفته شده است.

او تصریح کرد: سهمیه رایگان اختصاص داده شده قابل انتقال به ماه بعد نبوده و فقط از طریق دریافت کارت ویژه قابل استفاده هست.

رجائیان با اظهار امیدواری در رابطه با رضایتمندی بیشتر اقشار خاص شهر برای دریافت خدمات مطلوب‌تر ادامه داد: سامانه پاسخگویی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با شماره ۳۱۲۹۱۵۱۳ آماده پاسخگویی به سئوالات احتمالی شهروندان در این زمینه خواهد بود.