۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

اقدام معنوی پرتابگر طلایی ایران در پارالمپیک توکیو

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، سعید افروز امروز (چهارشنبه) در نهمین روز بازی‌های پارالمپیک توکیو بعد از دستیابی به مدال طلای مسابقات پرتاب نیزه کلاس F۳۴  اظهار داشت: این مدال برای من خیلی مهم است، چون برای رسیدن به آن تلاش کردم. اعضای خانواده‌ام و مردم در این مدت برای من انرژی مثبت فرستادند و خوشحالم با شکستن رکورد جهان و پارالمپیک به مدال طلا رسیدم.

سعید افروز _ پارالمپیک توکیو

افروز در واکنش به اینکه در مهمترین رویدادی که در آن حضور یافت، صاحب طلای پارالمپیک شد، افزود: پارالمپیک بالاترین رویداد ورزشی معلولان است و بهترین‌های دنیا در آن شرکت می‌کنند. در گروه و کلاس ما هم امروز رکوردار جهان و رکوردار پارالمپیک حضور داشتند و کارم خیلی سخت بود. برای رسیدن به این آمادگی و رکورد خیلی سخت کار و تلاش کردم و خوشبختانه به هدفم رسیدم.

وی یادآور شد: قبل از اینکه به توکیو بیایم و مدال بگیرم، مردم برای من انرژی مثبت می‌فرستادند و می‌گفتند حتی اگر مدال نگیری با حضور در پارالمپیک کار بزرگی کردید. با این اوصاف اطمینان دارم امروز با موفقیت من مردم خیلی خوشحال بوده و از عملکردم راضی هستند.

این پرتابگر نیزه ایران همچنین خاطر نشان کرد: بعد از موفقیت در توکیو خودم را برای درخشش در مسابقات جهانی، بازی‌های پاراآسیایی و بعد از همه اینها پارالمپیک پاریس آماده می‌کنم. در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس بهتر از امروز ظاهر خواهم شد و رکورد پارالمپیک را دوباره می‌شکنم. از توکیو که برگردم دوباره سخت تمرین می‌کنم، چون برای نتیجه بهتر باید بیشتر تمرین کنم.

وی یادآور شد:  این مدال حاصل کار جمعی است. فقط از خدا کمک می‌خواستم و از او مدد می‌گرفتم و اطمینان داشتم او بهترین‌ها را برایم می‌خواهد.

کاروان ایران در این دوره از بازی ها تاکنون ۱۵مدال (هشت طلا، ۶ نقره، یک برنز) در وزنه برداری،دوومیدانی، تیراندازی و جودو کسب کرد.

کاروان پارالمپیک ایران در پانزدهمین دوره بازی‌ها با کسب ۲۴ نشان (هشت طلا، ۹ نقره و هفت برنز) در جایگاه پانزدهم ایستاد.

شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از دوم شهریور ماه آغاز شد و کاروان ایران از بین یکصد سهمیه کسب شده با ۶۲ ورزشکار (۹ زن و ۵۳ مرد) در ۱۰ رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، دوچرخه‌سواری، والیبال نشسته، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری در این رویداد حضور دارد.

این رویداد چهاردهم شهریور به کار خود پایان می دهد.