۰۲۱ - 55385363 کمک‌های مردمی

اعطای مشوق های حمایتی برای کارفرمایان به منظور بکارگیری معلولان

به گزارش خبرگزاری مهر ، محمد محمدی قیداری افزود: میزان تسهیلات خوداشتغالی که تا سال گذشته به هر معلول متقاضی پرداخت می‌شد، حدود ۲۰۰ میلیون ریال  بوده که این اعتبار درحال حاضربه ۵۰۰  میلیون ریال افزایش یافته است.

وی تعداد مددجویان کارجوی پشت نوبتی را ۲ هزار و ۵۰۰ نفر عنوان نمود و خاطرنشان کرد: اعتبار تسهیلات بانکی از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری ۱۶۸ میلیارد ریال است که بر اساس ضوابط به مددجویان متقاضی واجد شرایط پرداخت می شود.

محمدی قیداری  با اشاره به اینکه این وام به تمام اقشار جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی از جمله بانوان آسیب دیده، گروه های معلول جسمی و… تعلق می گیرد، افزود: افراد قبل از درخواست وام باید آماده سازی شغلی داشته باشند و حتما در دوره های آموزش کسب و کار سازمان فنی و حرفه ای شرکت کرده باشند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: کارفرمایانی که نسبت به بکارگیری جامعه هدف سازمان اقدام نموده و بر اساس قانون کار حقوق و مزایا پرداخت می کنند حق بیمه سهم کارفرما ۲۳ درصد به مدت پنج سال به کارفرما پرداخت می شود.

محمدی قیداری افزود: در سال گذشته به منظور صیانت و پایداری اشتغال های ایجاد شده مبلغ ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال حق بیمه سهم کارفرمایی و خویش فرمایی معلولین و نیازمندان پرداخت شده است.

وی تعداد اشتغال یافتگان در چهار ماهه نخست سال جاری را ۲۳۶ نفر اعلام کرد و ادامه داد: نزدیک به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تحت عنوان حق بیمه سهم کارفرمایی و خویش فرمایی معلولین و نیازمندان پرداخت شده است.