۰۲۱ - 55385363 کمک‌های مردمی

استفاده از اتوبوسهای ویژه تردد معلولان در منطقه ۲۲

شهرداری منطقه ۲۲ با هدف ارائه خدمات مطلوب به شهروندان به ویژه معلولان حرکتی ساکن محدوده شمال غربی پایتخت، چند دستگاه اتوبوس ویژه حمل و نقل معلولان را در برخی خطوط اتوبوسرانی این منطقه به کار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از اجرای عملیات مناسب سازی ایستگاه های اتوبوس که مدتی پیش در برخی نواحی این منطقه صورت گرفت، بحث استفاده از اتوبوسهای ویژه معلولان نیز با پیگیریهای حوزه حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۲ نیز مطرح شد و به تازگی ۲ دستگاه اتوبوس در ۲ خط  فعال این منطقه، شروع به فعالیت و جابجایی جانبازان و معلولان ساکن پهنه ی شمال غربی تهران کرده است.

امیر عباس بهاری شهردار منطقه ۲۲ با اعلام این خبر گفت: این ۲ دستگاه اتوبوس طی هماهنگی های شهرداری منطقه با مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، در ۲ خط فعال دهکده – مترو استادیوم آزادی و دهکده – مترو صادقیه  به کار گرفته شده و قرار است طی ماه های آینده تعداد آنها در منطقه ما تا ۶ دستگاه افزایش پیدا کند. این اقدام با هدف ارائه خدمات مناسب به شهروندان دارای مشکلات حسی حرکتی صورت گرفته است.

وی افزود: استفاده از اتوبوسهای ویژه معلولان اکنون بصورت آزمایشی انجام می شود و پس از طی مراحل رفع ایرادهای نهایی، در سایر خطوط نیز بکار گرفته خواهند شد.

اتوبوسهای ویژه معلولان توسط کارشناسان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران طراحی شده اند و قابلیت جابجایی همزمان مسافران عادی و مسافران معلول را دارد. ورودی عقب این اتوبوسها بگونه ای طراحی شده که با استفاده از جک هیدرولیک، محل ورود معلول با ویلچر یا بدون آن با معبر همسطح می شود و معلولان می توانند به راحتی وارد اتوبوس شوند

منبع: خبرگزاری مهر