۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

ارسال نامه به نمایندگان مجلس برای رسیدگی به افزایش مستمری معلولان در سال آینده

رییس جامعه معلولان ایران خبرداد:

ارسال نامه به نمایندگان مجلس برای رسیدگی به افزایش مستمری معلولان درسال آینده

رییس جامعه معلولانایران، رسیدگی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به موضوع تحقق نیافتن افزایشمستمری معلولان و مددجویان نهادهای حمایتی به ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد تا پایانبرنامه چهارم را خواستار شد.

علی همت محمودنژاد درگفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،با اشارهبه ارسال نامه‌های جداگانه در این زمینه به همه نمایندگان مجلس، اظهار کرد: در ایننامه‌ها، افزایش مستمری معلولان در سال آینده را خواستار شدیم.

وی ضمن پیش‌بینی‌ موافقت دولت با افزایشمستمری معلولان و مددجویان برای سال آینده، خاطر نشان کرد: در حال حاضر مستمری‌ماهانه معلولان ۳۲ هزار تومان است، در حالی که این رقم تا پایان برنامه چهارم بایدبه ۱۲۰ هزار تومان معادل ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد می‌رسید.

محمود نژاد با اشاره به تکرار این مادهقانونی در برنامه پنجم توسعه، تصریح کرد: تکرار یک ماده قانونی زمانی اهمیت دارد کهبرنامه‌ای برای عملیاتی شدن آن پیش‌بینی‌ شود.

رییس جامعه معلولان در ادامه با اشاره بهاین که امسال بن ویژه‌ اقشار آسیب پذیر در اختیار معلولان و مددجویان قرار نگرفت،یادآور شد: این در حالیست که در چند سال اخیر، هر سال و در ایام شب عید و یا ماهمبارک رمضان، این بن‌ها میان خانواده‌های مددجویان توزیع شده است

منبع: خبرگزاری ایسنا