۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

اختتامیه جشنواره تئاتر رادیویی زندگی، ویژه معلولان خراسان رضوی

764476_411

به گزارش خبرنگار خراسان رضوی خبرگزاری صدا و سیما،مسئول برگزاری جشنواره تئاتر رادیویی زندگی ویژه معلولان استان خراسان رضوی گفت: ۳۵ اثر از ۹ شهرستان خراسان رضوی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

مسعود فیروزی افزود : در بخش های نمایشنامه‌خوانی، بازیگری، پوستر، موسیقی، افکت هنری، نویسندگی و کارگردانی در مجموع ۱۷ نفر برگزیده شدند.

او گفت: همچنین در حاشیه جشنواره دو تن از اساتید مطرح رشته هنر، برای معلولان کارگاه آموزشی برگزار کردند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان‌رضوی افزود: یکی از شرط های گروه های هنری برای شرکت در جشنواره، حضور ۳۰ درصد از عوامل معلول در گروه بود که برخی از گروه ها بیش از این را شامل می شدند که این نشانه خوبی از حضور معلولان در عرصه های هنری است.

فیروزی گفت: ۶۵گروه هنری از معلولان استان در زمینه های موسیقی، عکس و تئاتر فعالیت می کنند که حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد این هنرمندان را معلولان جسمی، حرکتی و ذهنی شامل می شوند.

در پایان این مراسم جایزه بهترین پوستر و بروشور به سروش حیدری برای نمایش همه عین هم، جایزه بهترین افکت و جلوه های صوتی به هادی سکاکی برای نمایش ضلع سوم، جایزه بهترین موسیقی به عماد موسوی برای نمایش کاش بابام پولدار بود، در بخش اختلالات ذهنی جایزه بهترین بازیگر زن به مهتاب آل عباسیان برای نمایش خط روی خط، در بخش بازیگری جسمی حرکتی مرد جایزه بهترین بازیگر به علیرضا ترابی برای نمایش جعبه سیاه، در بخش بازیگری جسمی حرکتی زن جایزه بهترین بازیگر به طلیعه تهرانی برای نمایش شاپرک خانم، جایزه بهترین بازیگر مرد نابینا به الیاس اصغری بابت نمایش مسیحا، جایزه بهترین بازیگر نابینا زن به زهرا چاهی برای نمایش همه عین هم و در بخش سالمندان نیز از بازیگران نمایش نشاط و همدلی تقدیم شد.

هیات داوران در بخش های کارگردانی و نویسندگی، هیچ اثری را حائز رتبه اول ندانستند.

جشنواره تئاتر رادیویی معلولان استان خراسان رضوی از ۲۶ تا ۲۸ بهمن در مشهد برگزار شد.