۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

خلاصه ای از سخنرانی دکتر مظفر کریمی

جناب آقای مظفر کریمی اظهار داشتند در جامعه معلولیت هست  و خواهد بود و این معلولیت دارای هزینه هایی هست و این هزینه ها باید از طریق خانواده، دولت یا تامین اجتماعی پرداخته شود که بخش عمده ای از این هزینه ها در مورد سلامت این افراد می باشد که بسیار سنگین است و موجب رفتن خانواده به زیر خط فقر می شود

ایشان اضافه کردند که سازمان بهزیستی در این باره تلاش بساری دارد تا بتواند حمایت دولت را هرچه بیشتر جلب نماید که با توجه به سنگین بودن هزینه های سلامت امیدواریم که دولت حمایت بیشتری از جامعه معلولین داشته باشد.

وی اظهار داشت دولت دارای محدودیت های زیادی می باشد زیرا منابع دولتی ناپایدار است و به همین علت در مواقع بحرانی، خود دچار بحران می شود و این موجب ضعف خدمات رسانی می شود.

همچنین بیان کردند که تجربه دنیا مبنی بر این است که بیمه اجتماعی پایدارترین راهبرد برای تامین زندگی افراد معلول و ناتوان و بازنشسته است.

نیازهای اساسی معلولین شامل سلامت، مراقبت، معیشت می باشد که باید در بیمه های پایه قرار گیرد و همه را پوشش دهد پس ما باید پایه های اصلی بیمه را اصلاح کنیم.
وظیفه بیمه این است که نیازمندان اصلی را تامین نماید بدون در نظر گرفتن سقف. نکته دوم سهولت شرایط . فرد از کار افتاده باید به آسانی خدمات بگیرد نه آنقدر دوندگی کند که باعث منصرف شدن وی شود

و در آخر اظهار داشتند که پرداخت نقدی یارانه ها آسانترین راه می باشد اما عادلانه ترین راه نیست.


با تشکر و قدردانی از تشریف فرمایی ایشان