۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

گزارش کارگاه آموزشی ” فعالیت های روزمره زندگی فرد آسیب دیده نخاعی “

 

انجمن معلولان ضایعات نخاعی استان تهران به منظور  ارتقاء  سطح زندگی معلولان و توانمند سازی آنان همواره آموزش را در اولویت برنامه های خود قرار داده است  . به همین منظور انجمن با همکاری و تعامل با  انجمن نعناع ( حمایت کننده معلولان ایران در ژاپن  ) کارگاهی تحت عنوان ” فعالیت  های روزمره زندگی فرد آسیب دیده نخاعی ”  با هدف توانمند سازی و استقلال هرچه بیتشر فرد معلول و آموزش به خانواده ،  در روز سه شنبه مورخ ۲۱/۵/۹۳ برگزار نمودند .

این کارگاه با حضور اساتید توانبخشی از کشور ژاپن و حضور ۱۰۰ نفر از معلولان ضایعه نخاعی و   خانواده‌های آنان  ،  کارشناسان سازمان های مرتبط با امور معلولان از جمله سازمان بهزیستی کشور ، بهزیستی استان تهران ، بهزیستی شهید جلائی پور ، مرکز ضایعات نخاعی جانبازان ،  بیمارستان فوق تخصصی نور افشار ، بیمارستان امام خمینی و بهزیستی استان البرز در سالن فدراسیون ورزشی جانبازان ومعلولان برگزار گردید .

 در ابتدای برنامه پس از بیان اهداف این کارگاه ، توضیحاتی توسط خانم قمشی مدیرعامل انجمن در مورد آسیب نخاعی ارائه گردید . سپس آقای تسوتومو تاماگاکی رئیس دپارتمان کاردرمانی گروه توانبخشی دانشگاه کاناگاوا در ژاپن  ابتدا  با نمایش فیلم و اسلایدهایی از چگونگی جابجائی و فعالیت های روزمره فرد آسیب دیده نخاعی گردنی  کار خود را آغاز نمود، سپس به آموزش تکنیک های عملی به افراد معلول و خانواده‌ها جهت پیشگیری از عوارض ثانویه پرداخت . در حین اجرای برنامه، بروشورهای آموزشی توسط اساتید ژاپنی در بین مدعوین توزیع گردید و در انتهای برنامه به پرسش های مطرح شده پاسخ داده شد  . سپس با پذیرایی از میهمانان این کارگاه به کار خود خاتمه داد .

 جای بسی خوشحالی است که این کارگاه با استقبال بی نظیری رو‌به‌رو شد که همین امر باعث تلاش بیشتر جهت تداوم این کارگاهها با هدف برطرف شدن بخشی از مشکلات این عزیزان خواهد شد .

انجمن معلولان ضایعات نخاعی استان تهران  از جناب حاج آقا خسروی وفا ریاست محترم فدراسیون ورزشی جانبازان و معلولان که با در اختیار گذاشتن مکان مناسب جهت برگزاری این همایش ما را یاری نمودند ،  قدردانی می نماید  . از زحمات جناب آقای محمد پاشائی مدیرعامل  محترم انجمن نعناع و کلیه اعضاء محترم هیئت مدیره آن انجمن  و اساتید محترم دانشگاه کاناگاوا از کشور ژاپن قدردانی می‌نمائیم   .  از تمامی کارشناسان محترم سازمانهای مرتبط  با  امور معلولان که در این کارگاه ما را  همراهی نمودند و همیاران عزیزی که  همیشه با ما همراه بوده اند تشکر می‌نمائیم . به امیدِ تلاش بیشتر جهت  رشد توانمندیهای افراد آسیب دیده نخاعی و کسب استقلال بیشتر این عزیزان .

گزارش اختصاصی انجمن معلولان ضایعات نخاعی استان تهران