۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

گزارش روز جهانی معلولین

به نام خدا

واژه معلول شرح الفاظی است که تا مصداق اجتماعی اش تفاوت و فاصله فراوانی دارد .

روز جهانی معلولان روز تجلی و اراده کسانی است که با توکل به خداوند متعال و تکیه بر توانایی های خویش توانسته اند بلندی های افتخار را فتح نموده و با عزم راسخ و همت بلند خویش بر مشکلات غلبه نمایند . به همین مناسبت هر سال ، انجمن معلولان ضایعات نخاعی استان تهران مراسمی برگزار می نماید. این مناسبت ها فرصتی است تا مسائل  ، مشکلات و پیشنهادات از طریق تعامل با سازمان ها و نهادهای مرتبط با معلولان به بحث و گفتگو گذاشته شده و تلاش شود تا در قالب برنامه های متنوع و مختلف ضمن حضور و مشارکت فعال  معلولان ، باعث تغییر نگرش جامعه نسبت به معلولان گردد .
یکی از برنامه های امسال انجمن تقدیر از معلولان موفق ، مراقبان معلولان گردنی و خانواده های نمونه این معلولان بود.
مراسم با حضور تعدادی از اعضاء محترم هیئت امناء ،  اعضاء هیئت مدیره و جمع کثیری از معلولان و خانواده های آنها در روز پنجشنبه مورخ ۲۳/۹/۹۱ در محل انجمن برگزار شد .
در آغازآیا تی ازقران کریم  توسط آقای حمید رضا جلولی یکی از معلولان موفق تلاوت گردید .سپس سرکار خانم قمیشی مدیرعامل انجمن  ضمن خیر مقدم  و خوشامد گوئی  مطالب خود را آغاز نمود و ضمن تشکر از این تجمع اظهار نمودند که  حضور معلولان به عنوان شهروندان این جامعه و تلاش در جهت تغییر نگرش جامعه نسبت به این عزیزان تنها با بسترسازی مناسب و حضور این افراد درجامعه میسر می باشد .  سپس خانم دکتر حلمی یکی از اعضاء محترم هیئت امناء طی سخنان مبسوطی به اهمیت روز جهانی معلولان و انتظارات معلولان اشاره نموده و اقدامات صورت گرفته در ایران را بر شمردند.

سپس۱۲ نفر از  از معلولان موفق و خانواده های آنان  که با توجه به شاخص های در نظر گرفته شده از طرف انجمن واجد شرایط بوده و توانسته اند  با تلاش و پشتکار و صبوری ، زمینه های  استقلال معلول خود را فراهم نموده اند مورد تقدیر و قدردانی قرار گرفته و هدایایی را دریافت نمودند .
در  ادامه ،  معلولان به بیان تجارب و خاطرات خود  ، مسائل و مشکلات مطرح در جامعه در ارتباط با معلولان پرداختند .
مراسم در ساعت ۱۳  با پذیرایی و صرف نهار خاتمه یافت.
در این جا لازم به ذکر است  از اعضاء محترم هیئت امناء ، هیئت مدیره ، همیاران محترم انجمن جناب آقای مرتضی خادمی ، جناب آقای ابدی  ، سرکار خانم مریم غلامی و محدثه هدایتی که جهت برگزاری این مراسم باشکوه ما  را حمایت نمودند تشکر و قدردانی می نمائیم .


گزارش اختصاصی انجمن معلولان ضایعات نخاعی استان تهران