۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

چهار ورزشکار معلول کرمانشاهی درمسابقات پارالمپیک ۲۰۱۶ شرکت می کنند

عزت الله پرنیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: محمد خالوندی، علی الفت نیا، مهران نکویی مجد و شهلا بهروزی راد چهار ورزشکار هیات جانبازان و معلولان استان کرمانشاه هستند که تاکنون موفق به کسب سهمیه این رقابت ها شده و خود را برای حضوری هرچه بهتر آماده می کنند.
وی افزود: خالوندی، الفت نیا و نکویی مجد در رشته دو و میدانی و بهروزی راد نیز در رشته قایقرانی حضور دارند که خوشبختانه با توجه به آمادگی خوب آن ها پیش بینی می شود حضور موفقی در رقابت های ریودوژانیرو برزیل داشته باشند.
پرنیان در ادامه و با اشاره به اینکه خالوندی یکی از پرافتخارترین ورزشکاران جانباز و معلول کشورمان است، به برخی موفقیت های این ورزشکار اشاره و اظهار کرد: کسب مدال طلای جهانی ۲۰۱۱ جوانان امارات، مدال طلای جهانی ۲۰۱۱ بزرگسالان امارات، مدال طلای جهانی ۲۰۱۲ جوانان جمهوری چک، مدال طلای ۲۰۱۲ پارالمپیک لندن، مدال طلای جهانی ۲۰۱۳ بزرگسالان فرانسه، مدال طلای ۲۰۱۴ بازی های آسیای کره جنوبی و مدال طلای جهانی ۲۰۱۵ قطر و کسب سهمیه پارالمپیک ریو از جمله افتخارات این ورزشکار کرمانشاهی به شمار می رود.
رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولان کرمانشاه افزود: همچنین مهران نکویی مجد دیگر پارالمپیکی کرمانشاه نیز صاحب مدال طلای مسابقات آسیایی گوانگژو چین، نایب قهرمانی مسابقات جهانی هلند و مدال برنز مسابقات پارالمپیک لندن به عنوان دروازه بان تیم ملی فوتبال هفت نفره و در رشته دو و میدانی نیز صاحب عناوینی نظیر کسب مدال طلای مسابقات پرتاب دیسک، نقره پرتاب نیزه و برنز پرتاب وزنه در مسابقات بین المللی امارات می باشد.
وی در خصوص علی الفت نیا نیز گفت: این ورزشکار کرمانشاهی مدال نقره پرتاب نیزه در مسابقات پارآسیایی اینجئون کره جنوبی در سال ۲۰۱۴ و ۲ مدال نقره و برنز پرش طول در سال ۲۰۱۵ را بدست آورده است.
پرنیان همچنین با اشاره به موفقیت های شهلا بهروزی راد، اظهار کرد: وی مدال طلای مسابقات آسیایی قایقرانی ۲۰۱۱ تهران و ۲۰۱۳ ازبکستان و کسب سهمیه پارالمپیک ریو به عنوان اولین بانوی معلول قایقران ایران را در کارنامه افتخاراتش دارد.
رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولین کرمانشاه یادآور شد: هیات ما در سال ۹۴ موفق شد ۱۲نفر ورزشکار و یک نفر مربی را در قالب تیم ملی به خارج از کشور اعزام نماید که به جز دو نفر، بقیه با مدال به کشور بازگشتند.
وی افزود: امسال نیز علاوه بر کسب چهار سهمیه پارالمپیک، چهارنفر از فوتبالیست های جانباز و معلول کرمانشاهی نیز هم اکنون در اردوی آمادگی تیم فوتبال هفت نفره کشورمان برای اعزام به مسابقات جهانی دانمارک حضور دارند.
پرنیان در پایان گفت: ورزشکاران هیات ورزش های جانبازان و معلولان استان کرمانشاه از ظرفیت ها و توانمندی های بالایی برخوردارند و مطمئنا در صورت توجه و حمایت بیشتر مسئولان می توانند در مسابقات مختلف برون مرزی خوش درخشیده و برای کشور و استانمان افتخار آفرین باشند.
مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو پس از مسابقات المپیک که از ۱۶ تا ۳۱ مرداد برگزار می شود، آغاز خواهد شد.