۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

پنج کاری که افراد موفق قبل از ساعت ۸ صبح انجام می‌دهند

از صبح متنفرید؛ از اینکه مجبورید به زور از رختخواب بیرون بیایید و با نارضایتی و اضطراب، کار روزانه را آغاز کنید. احتمالاً در لحظات خواب و بیداری صبح سؤال‌های فلسفی نیز از خود می‌پرسید: «چرا ساعت کاری از صبح شروع میشه؟»، «میشه با ده سال سابقه خودم رو بازنشسته کنم؟»، «چرا باید برای کار کردن از رختخواب بیرون اومد؟»

این سؤال‌هایی که هر روز ذهن شما را مشغول می‌کند و شب فراموش می‌شود در نهایت بی‌پاسخ خواهد ماند و شما با چشم‌های پف‌کرده کار روزانه را آغاز خواهید کرد. تنفر شما از صبح زود بیدارشدن چندان در اصل این مسأله که استفاده از ساعات نخستین صبح کلید موفقیت شماست، تأثیری نخواهد داشت.

اینکه افرادی مانند «مارگارت تاچر»، «فرانک لویدرایت» و «رابرت ایگر» خواب خود را تا هشت صبح نمی‌کشیدند و پنج صبح، روز را آغاز می‌کردند، دقیقا به همین دلیل است: مهم ترین کارهای روز تا قبل از ساعت هشت انجام می‌شوند!

ممکن است بسیاری از شما با خود فکر ‌کنید که در شب بهترین کارایی را دارید اما تحقیقات نشان داده است که «مردم روز» به صورت قابل توجهی از «مردم شب» سرحال‌تر و فعال‌تر هستند.

حالا پنج فعالیت ضروری که برای احساس موفق‌بودن باید قبل از هشت صبح انجام بدهید را بخوانید و خود را ارزیابی کنید.

نرمش کردن

انجام حرکات سنگین ورزشی در ساعت‌های نخست روز امکان‌پذیر نیست؛ هیچ‌کس چنین انتظاری از شما ندارد. اما بیشتر کسانی که نرمش روزانه انجام می‌دهند؛ ساعت‌های صبح را برای این کار انتخاب می‌کنند.

یوگا کردن، به باشگاه رفتن و پیاده‌روی‌های صبح‌گاهی سطح انرژی شما را بالا می‌برد و احساسی در شما می‌آفریند که شایسته‌ی یک فرد موفق است.

تمرین کردن در صبح افزون بر مزایایی که برای سلامتی جسم شما دارد، سطح کارکرد مغزتان را افزایش می‌دهد و از میزان اضطراب شما می‌کاهد.

ترسیم نقشه‌ی روز

نقشه کشیدن پتانسیل شما را برای رسیدن به اهداف روزانه به بیشینه می‌رساند. صبح زمان خوبی برای این کار است؛ یکی از معدود زمان‌هایی که فرد مشغول کار دیگری نیست و به خوبی می‌تواند اولویت کارها و میزان پیشبرد آنها را تعیین کند.

یادتان باشد که در این نقشه و برنامه‌ی زمان‌بندی سلامت ذهنی خود را نیز بگنجانید. بعد از یک جلسه‌ی کاری پراضطراب، ده دقیقه پیاده‌روی اطراف ساختمان و یا مدیتیشن پشت میز کارتان، بسیار آرامش‌بخش است.

برای تغذیه‌ی سالم نیز وقت بگذارید. یک زمان یک یا نیم ساعته در عصر می‌تواند برای تهیه‌ی خوراکی‌های سالم برای روز بعد در محل کار، کافی باشد.

خوردن صبحانه سالم

همیشه با یک فنجان قهوه، یک استکان چای و با معده‌ی خالی از خانه بیرون می‌آیید. درحالی‌که اگر بدن برای نقشه‌هایی که کشیده‌اید توانایی نداشته باشد، هیچ کدام از آنها اجرایی نخواهد شد. صبحانه خوردن کمک می‌کند که ذهن شما بر روی کاری که انجام می‌دهید متمرکز باشد، نه بر روی معده‌ی خالی!

بگذارید زمان کوتاه صبحانه خوردن، بهانه‌ای کوچک برای آغاز روز در کنار خانواده نیز باشد.

تجسم اهداف خود

همه‌ی ما درباره‌ی سلامت جسمی خود فکر می‌کنیم و نگران آن هستیم اما از سلامت ذهنی خود غافل می‌شویم. صبح زمان خوبی برای تمرکز و تجسم ذهنی است. لحظاتی از صبح را به تجسم آنچه به دست می‌آورید اختصاص دهید تا تمرکز شما برای رسیدن به اهداف روزانه و هفتگی افزایش پیدا کند.

این کار به بهبود خلق‌وخوی شما نیز کمک خواهد کرد و چشم‌انداز خوبی از روز کاری به شما می‌دهد.

انجام کارهای سخت پیش از کارهای آسان

همه‌ی ما در فهرست کارهای روزانه آیتمی داریم که از انجام آن می‌ترسیم! موردی که تمام روز یا هفته فکر ما را مشغول می‌کند و در نهایت با تعویق بسیار زیادی انجام می‌شود. تنها یک راه برای ذخیره‌ی انرژی خود دارید و آن قرار دادن این آیتم در صدر اولویت‌هاست.

به جای اینکه مدام وضع نامناسبی را برای این کار پیش‌بینی کنید، آن را انجام دهید و از فهرست کارها خارج کنید؛ صبح که سطح انرژی شما بالاتر است می‌تواند بهترین انتخاب ممکن باشد. اگر ترتیب کارهای روزانه را از سخت به آسان بچینید، از انرژی خود برای انجام کارها و از زمان استراحت، بیشترین بهره را خواهید برد.

منبع: سایت فیفادی