۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

وزنه‌برداران معلول باز هم قهرمان آسیا شدند

در مسابقات وزنه برداری معلولان قهرمانی آسیا در آلماتی قزاقستان مثل همیشه وزنه برداران معلول کشورمان خوش درخشیدند و با کسب چهار مدال طلا و سه مدال نقره و کسب ۷۰ امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کردند.

در آخرین روز مسابقات سیامند رحمان قهرمان وزنه بردار پارالمپیک لندن کشورمان ضمن شکستن رکورد جهان مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان را بر گردن آویخت. در این دوره از مسابقات رحمان با رکورد ۲۹۵ کیلوگرم قهرمانی دسته ۱۰۷+ کیلوگرم را به خود اختصاص داد. در این دسته که شرکت کنندگانی از روسیه، آذربایجان، یونان ، کره جنوبی و دو شرکت کننده از ایران برگزار شد سیامند رحمان ابتدا با مهار وزنه ۲۷۰ مدال طلای خود را در حرکت اول قطعی کرد، سپس در حرکت دوم با بالا بردن وزنه ۲۹۳ رکورد قبلی آسیا و جهان که در اختیار خودش بود را یک کیلوگرم ترقی داد و در نهایت در حرکت سوم رکورد آسیا و جهان را دوباره ارتقا بخشید.

در رده بندی پایانی، بعد از ایران تیم های چین و اردن به ترتیب با ۶۹ و۴۵ امتیاز دوم وسوم شدند و در بخش آزاد نیز مجدداً تیم های ایران، چین و اردن با امتیاز ۶۹، ۶۸ و ۴۱ به ترتیب در جایگاه های اول تا سوم قرار گرفتند.