۰۲۱ - 55385363 کمک‌های مردمی

واگذاری ۳۵۰۰ واحد به خانواده های معلولان تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی، خاکی پور در بازدید از طرح ۳۹۹ واحدی معلولین در شهر سهند افزود: واحدهای مسکونی ویژه خانواده های معلولان در کشور در مجموع از ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و تا پایان سال به متقاضیان واگذار می شود.
وی گفت: بر اساس برنامه زمانبندی شده مقرر شده است ۸ هزار واحد مسکونی برای خانواده های دارای دو معلول تا پایان سال ۹۹ احداث شود که تاکنون ۴۵۰۰ واحد در کل کشور به اتمام رسیده است.
وی یادآور شد: بر اساس توافق صورت گرفته با بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفین، اداره بهزیستی، راه و شهرسازی و انجمن خیرین مسکن ساز مقرر شده است برای خانواده های دارای دو معلول در مناطق روستایی و شهری مسکن تهیه شود و در اختیار آنها قرار گیرد.
خاکی پور افزود: در مناطق روستایی وظیفه تهیه مسکن بر عهده بنیاد مسکن و در مناطق شهری بر عهده انجمن خیران مسکن ساز است.

وی همچنین گفت: تاکنون در آذربایجان شرقی ۱۶۷ واحد مسکن ویژه معلولان به متقاضیان واگذار شده است .
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی هم گفت: مجتمع ۳۹۹ واحدی مسکن معلولان آذربایجان شرقی در شهر سهند با ۲۵ درصد پیشرفت در حال احداث بوده و مرحله اول آن شامل ۵۰ درصد واحدها تا نیمه اول سال آینده تحویل متقاضیان خواهد شد.
باباپور افزود: ۵۰ درصد بقیه واحدهای مسکونی هم طی دو سال آینده تحویل می شود .
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تسهیلات این طرح دارای وام ۴۰۰ میلیون ریالی با کارمزد ۴ درصد و تمام انشعابات و پروانه این واحدها رایگان است و سعی می شود با حداقل قیمت تمام شده در اختیار متقاضیان قرار گیرد .