۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

مدرسه ویژه معلولان در تبریز افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، بهزاد کریم‌پور در نشستی با اصحاب رسانه اظهار کرد : بنیاد دستهای مهربان در سال ۱۳۸۶ با اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح تاسیس شد و اکنون بعد از گذشت ۱۶ سال توانسته ۲۰ شعبه فعال در سراسر کشور تاسیس کند .

وی با بیان اینکه اصلی ترین هدف بنیاد دستهای مهربان حمایت از زنان سرپرست خانوار و کودکان بدسرپرست است گفت: این بنیاد افراد نیازمند در زمینه های مختلف را تحت پوشش قرار می دهد.

مدرسه ویژه معلولان در تبریز افتتاح می‌شود

کریم‌پور با اشاره به اینکه بنیاد دستهای مهربان تعداد ۳ هزار و ۲۰۰ خانوار در سراسر کشور را تحت پوشش خود قرار داده است، افزود : از این میزان ۵۰۰ خانوار متعلق به استان آذربایجان شرقی است و به طور کلی ۱۵ هزار نفر در کل کشور تحت حمایت این بنیاد قرار دارند.

 مدیر بنیاد نیکوکاری دستهای مهربان تصریح کرد: یکی از بحث هایی که برای موسسه حائز اهمیت است توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و ارائه خدمات آموزشی است .

وی افزود: در این راستا با ایجاد کارگاه های مختلف برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ، در زمینه های صنایع دستی کلاس های آموزشی برگزار می کنیم و پس از تولید محصول برای بازاریابی و فروش آنها اقدامات لازم را انجام می دهیم.

وی ادامه داد: تبریز جزو ۵ شعبه ای است که مجهز به واحد آیندگان است که در این واحد خدمات آموزشی برای آمادگی دبستان، هوش و خلاقیت و همچنین آموزشهای تخصصی متناسب با رده های مختلف سنی ارائه می شود.

وی با اشاره به فعالیت های بنیاد دستهای مهربان در زمینه مدرسه سازی، بیان کرد: در این راستا، دستان مهربان بزرگترین هنرستان کشاورزی را با ۱۶ کلاس در سال ۹۵ و در شهرستان مراغه تاسیس کرده است.

 او خاطر نشان کرد: دبستان ۶ کلاسه را در مناطق محروم مراغه تاسیس کرده ایم و اخیرا با مساعدت مدیرکل جدید آموزش و پرورش قراردادی برای احداث مدرسه ۱۲ کلاسه ویژه معلولان در تبریز منعقد کرده ایم.

وی با بیان اینکه کلنگ زنی این مدرسه در سال ۹۸ انجام گرفته، گفت: محل احداث این مدرسه، مکان مدرسه توانای سابق خواهد بود ؛ که پیش بینی می کنیم ظرف یک سال افتتاح شود.