۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

محمد مهدی برجی؛ بوچیا بعد از تو غم‌انگیز است | از زمین به آسمان

محمد مهدی برجی ورزشکار جوانی بود که عناوین مختلفی در رقابت‌های قهرمانی کشور و مسابقات داخلی کسب کرد. او همچنین یکی از اعضای کاروان ایران در بازی های پاراآسیایی جوانان به میزبانی بحرین بود که در پایان به مقام چهارم رسید. فرشت مرگ فرصت نداد تا شاید بتواند یکی از مسافران بازی های پاراآسیایی هانگژو باشد.

برجی در رشته بوچیا فعالیت می‌کرد؛ رشته‌ای که برای بسیاری از علاقه‌مندان به ورزش ناآشنا است. بوچیا (boccia) ورزشی مخصوص معلولان جسمی حرکتی است. بوچیا ابتدا برای افراد فلج مغزی طراحی شد، اما حالا ورزشکارانی با معلولیت‌های چندگانه نیز به فعالیت در این رشته مشغول هستند. این بازی با ۱۳ توپ شامل ۶ توپ قرمز، ۶ توپ آبی و یک توپ سفید انجام می‌شود.

این ورزشکار دهه هفتادی متولد زنجان بود و ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ بر اثر عارضه جسمانی درگذشت. غم‌انگیزتر آنکه رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولان استان زنجان اعلام کرد او چهارمین ورزشکار زنجانی فعال در رشته بوچیا بوده که جان خود را از دست داده است. کمیته ملی پارالمپیک نیز به مرگ برجی واکنش نشان داد؛ ورزشکاری که گویی عکس‌های زیادی از او به یادگار نمانده؛ پسرکی با چشمانی درخشان که آرام رو به دوربین لبخند می‌زند.

محمد مهدی برجی؛ بوچیا بعد از تو غم‌انگیز است | از زمین به آسمان