۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

لزوم بسترسازی اماکن عمومی ایذه برای تردد آسان جانبازان و معلولان

حمیدرضا سعیدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه با اشاره به جلسات انجام شده با ادارات مختلف شهرستان برای انجام بسترسازی جهت تردد آسان جانبازان و معلولان در سطح شهر اظهار کرد: این جلسات با نهادهایی مانند شهرداری، بانک‌ها، اداره مسکن و شهرسازی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و … برگزار شد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از اماکن شهری ایذه مناسب‌سازی جهت تردد آسان معلولان صورت نگرفته است، افزود: به جز چند اداره و بانک شهرستان، تعداد زیادی از ادارات و مراکز وجود دارند که باید نسبت به این موضوع اقدام کنند و در جلسات مطرح شده خواستار انجام این‌کار بوده‌ایم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ایذه اضافه کرد: علاوه بر بانک‌ها و ادارات مختلف، از شهرداری خواسته شد تا با انجام این‌کار در سطح پارک‌ها و حتی خود ساختمان شهرداری این اقدام را انجام دهد و با قول‌هایی که از طرف این نهاد داده شد علاوه بر آن، نسبت به راه‌اندازی آسانسور ساختمان شهرداری نیز اقداماتی صورت می‌گیرد.

سعیدی ادامه داد: با این وجود امر مناسب‌سازی و سهولت در رفت و آمد معلولان از نیازهای مهم و اساسی هر شهر است که مسئولان ادارات ایذه نیز با قول اجرایی کردن آن و قول‌هایی برای آینده، همکاری لازم را برای محقق شدن این امر انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه توجه به معلولان باید در جامعه با جدیت صورت گیرد گفت: معلولان جزئی از جامعه ما به حساب می‌آیند و نباید با بی‌توجهی کردن نسبت به آنها باعث شویم در امور روزمره و انجام کارهای خود دچار مشکل شوند.

سعیدی اضافه کرد: در رابطه با احداث ساختمان‌های جدید در سطح شهرستان در جلسات انجام شده با سازمان نظام مهندسی و اداره مسکن و شهرسازی خواسته شد تا بناهای جدید و اماکن عمومی به گونه‌ای طراحی و نظارت شوند که حتما توجه به امور ترددی و سهولت کار معلولان نیز در آن مورد قرار گرفته باشد.

وی در پایان با بیان اینکه تمام تلاش خود رای برای سهولت انجام کارهای این قشر را به‌کار خواهیم بست، تصریح کرد: با توجه به نیازهای اولیه و توانبخشی افراد تحت حمایت بهزیستی، وسایلی در اختیار ما قرار گرفته است که با توجه به نیازسنجی و اولویت‌بندی‌هایی که انجام شده نسبت به انجام کار توزیع اقدام خواهد شد.