۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

شانزده راه برای تبدیل شدن به یک فرد بالغ و کامل

شما از نظر ظاهری به عنوان یک فرد بالغ شناخته می شوید، اما تا زمانی که از نظر عاطفی و ذهنی به بلوغ نرسید، نمی توانید نام یک شخص کامل را بر روی خود بگذارید. روش های زیر به شما کمک می کند که راه رسیدن به کمال را آسان تر، طی کنید.

۱-مسئولیت پذیر باشید
اساس شخصیت و درستی هر فرد مسئولیت پذیری است. بدون هیچ عذر و بهانه یی یاد بگیرید که مسئولیت کارهایی را که انجام می دهید به عهده بگیرید. همان طور که تحسین و تمجید را قبول می کنید، باید گله و شکایت را نیز بپذیرید. برای پی آمد تصمیم های خود آماده باشید و سعی کنید تصمیمات درستی اتخاذ کنید، چرا که قبول مسئولیت کار دشواری است.

۲-احساسات خود را کنترل کنید.
عدم توانایی در کنترل احساس می تواند هم در زندگی فردی و هم در زندگی اجتماعی لطمات جبران ناپذیری به شما وارد آورد. نباید به طور کلی احساس تان را بکشید، بلکه باید آن ها را از طریق یک سری رفتار و گفتار موجه، بروز دهید.

۳-بخشنده باشید
موفقیت شما به کمک هایی بستگی دارد که در میان راه از دیگران دریافت می کنید. بدون هیچ چشم داشتی به دیگران کمک کنید. اگر توان مالی شما اجازه می دهد، می توانید هزینه یی را نیز یه خیریه ها و سایر موسسات این چنینی اختصاص دهید.

۴-وقت خود را با خانواده و دوستان بگذرانید
صله ی رحم را از یاد نبرید. اگر نمی توانید همیشه به دیدن اقوام تان بروید، حداقل ارتباط تلفنی را با آن ها قطع نکنید. این امر برای دوستان تان نیز صدق می کند. اگر سرتان خیلی شلوغ است سعی کنید حداقل آخر هفته را با آن ها بگذرانید، می توانید یک نوشیدنی با هم میل کنید یا به پارک بروید.

۵-ضعف های شخصیتی خود را از بین ببرید
هر کدام از ما عیب و ایراداتی در شخصیت خود دارد. به نظرات دوستان و اقوام در مورد صفات اخلاقی خود گوش کنید. ضعف های خود را به تدریج از بین ببرید و نقاط قوت خود را تقویت کنید.

۶-متوجه رفتار خود باشید
رفتار و گفتار شما در قبال دیگران تعیین کننده ی برخورد آن ها در قبال شماست. شما یک تابلوی تبلیغاتی متحرک هستید که توجه همه را به خود جلب می کنید، پس بهتر است اخلاق خوب خود را به نمایش بگذارید. اگر این کار را نکنید مردم از شما خوش شان نمی آید، شما را استخدام نمی کنند و با شما مراوده نخواهند داشت.

۷-کار خودتان را انجام دهید
کاری را که تصور می کنید برای تان مناسب است انجام دهید؛ نه کاری را که دیگران فکر می کنند انجام آن، برای تان لازم است. به عبارت دیگر در پی رسیدن به خوشی و سعادت باشید. هیچ گاه خودتان را با کسی مقایسه نکنید، به ویژه در مورد مسایل مالی؛ برای این که ممکن است احساس نارضایتی به شما دست دهد. کارهایی را شروع کنید که همیشه آرزوی انجام دادن آنها را داشته اید اما هیچ وقت انجام شان نداده اید.

۸-درستکار باشید
یک فرد درستکار همیشه برای اصول اخلاقی ارزش بیشتری نسبت به لذات و سودهای شخصی قایل است. کارمندان، همکاران و دوستان برای افراد درستکار ارزش بسیار زیادی قایل هستند. روی حرف خود بایستید و کاری را که فکر می کنید درست است، انجام دهید.

۹-با اهداف تان روبه رو شوید
افراد موفق از رؤسای شرکت ها گرفته تا ورزشکاران همه و همه دارای یک عادت ویژه هستند؛ هدفمندی و تلاش برای رسیدن به مقصود، بدون داشتن هدف و نقشه ی مناسب برای رسیدن به آن، زندگی شما عادی شده و شادی و موفقیت ناچیزی را می توانید به دست آورید. برای خود اهداف روزانه، هفتگی و ماهیانه تعیین کرده، سپس راه مناسب برای هر یک را طراحی کنید. تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن به کار ببندید و از آن به عنوان راهی برای رسیدن به آرزوهای نهایی خود بهره بگیرید.

۱۰-عادت بد خود را ترک کنید
هر یک از ما به طور متفاوت دارای عادات بدی هستیم که دیر یا زود پی آمدهای منفی آن متوجه ما خواهند شد. با خودتان عهد ببندید که رفتار بد خود را کاهش داده و یا به طور کلی از میان بردارید.

۱۱-روحیه جوان و شاداب داشته باشید.
به خاطر داشته باشید که سن شما به آن اندازه یی است که خودتان می خواهید. یک شیوه ی شاداب و جوان پسند را در زندگی پیش بگیرید تا بدن و ذهن تان همواره به تحرک واداشته شوند.

۱۲-از موقعیت های خود استفاده کنید
فرصت های بی شماری در زندگی هر فردی وجود دارد، اما سود بردن از آن ها کار ساده ای نیست و دارای ریسک بالایی می باشد. اما باید توجه داشته باشید که هیچ کار بزرگی بی خطر نیست، چه این موقعیت را داشته باشید که برای خودتان شغلی دست و پا کنید، چه تصمیم به ازدواج بگیرید. به خودتان مطمئن باشید و تا تنور داغ است نان را بچسبانید. کاری نکنید که در آینده موجبات پشیمانی شما فراهم آید.

۱۳-تمرین بردباری کنید
صبر و پافشاری، شما را به سمت کامیابی و موفقیت رهنمون می کند. بیشتر انسان های بزرگ بیشتر از این که موفق شده باشند، در زندگی خود با شکست مواجه بودند. زمانی که بی حوصله می شوید، باید یاد بگیرید که خونسردی خود را حفظ کرده و آرام باشید.

۱۴-علایق خود را متنوع کنید
یک سرگرمی جدید برای خودتان پیدا کنید، تا افق های جدید را بر روی خود بگشایید. با یادگیری ورزش ها و مهارت های جدید خود را به چالش وادارید. یکی از کارهایی که می توانید در این خصوص انجام دهید، یادگیری یک زبان جدید است.

۱۵-ساعات مطالعه خود را بیشتر کنید
مطالعه یکی از راه های مناسب برای افزایش اطلاعات و دایره لغات شماست. روزی یک ساعت هم که شده تلویزیون را خاموش کرده و در عوض به خواندن یک کتاب بپردازید.

۱۶-ورزش کنید
ورزش یکی از راه هایی است که از شما فرد سالم تر و جوان تری می سازد. آن قدر که کار شما ارزش دارد، مدت زمانی که مشغول به انجام آن هستید مهم نیست. با خودتان عهد ببندید که در برنامه روزانه خود، کمی هم فعالیت فیزیکی بگنجانید

منبع: نشریه هفت روز زندگی