۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

خیرین مسکن‌ساز کجایند؟/۲۴ قطعه زمینی که از دست معلولان گچسارانی می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، در روزگاران سخت معیشتی خانواده‌های دارای معلول بیش از همه با مشکل مواجه هستند آن‌ها علاوه بر مشکلات معیشتی و تامین مایحتاج زندگی با معضل مسکن و سرپناه نیز مبارزه می‌کنند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد خانوارهای چند معلولی زیادی وجود دارد که از کمترین امکانات زندگی برخوردار بوده و بسیاری از آنان مسکن و سرپناه ندارند.

اینجا به خودی‌ خود استانی محروم است که بسیاری از خانواده‌ها و جوانان صاحب شغل نیستند و بیکاری در میان آنها موج می زند و مشکل مسکن بیش از هر چیز دیگر آزار دهنده بوده و این مشکل برای خانواده‌های دارای معلول سخت و طاقت فرساتر است.

در یکی از نشست های اداری مسئولان بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوعی اشاره کردند که در نوع خود قابل تامل بوده و می‌بایست خیرین و نیکوکاران وارد عمل شوند.

آنها به موضوع زمین‌های واگذاری به خانواده‌های دو معلول به خصوص در شهرستان گچساران اشاره کردند.

این مسئول گفت: ۲۴ قطعه زمین با همکاری راه و شهرسازی و خیرین مسکن ساز به خانواده‌های دو معلول به بالا در این شهرستان واگذار شده که برخی کارهای اداری نیز انجام شده و تفاهم نامه نیز منعقد شده است.

در این نشست عنوان شد که راه و شهرسازی می‌گوید اگر هر چه زودتر این خانه ها ساخته نشود زمین های مربوط به معلولان از دست آنها خارج خواهد شد که باید مسئولان و همچنین خیرین مسکن‌ساز در این زمینه به یاری معلولان گچسارانی بشتابند.