۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

تهیه بانک اطلاعاتی کامل از معلولان آذربایجان غربی ضروری است

محمدصادق معتمدیان ۹ اردیبهشت در نشست با نمایندگان انجمن‌ها و تشکل‌های مردمی معلولان با بیان اینکه بهزیستی به عنوان یک سازمان تخصصی در زمینه معلولان باید اطلاعات کافی داشته باشد، اظهار کرد: ۲۴۰ هزار معلول در استان شناسایی نشده و باید همه ظرفیت‌های استان پای کار باشد تا این افراد از خدمات دولت و نظام محروم نباشند.

وی با بیان اینکه مناسب سازی جامعه و اماکن عمومی برای معلولان یکی از وظایف دولت‌هاست، اضافه کرد: جامعه هدف باید بتوانند به سهولت در اماکن عمومی و پارک‌ها حضور یافته و از امکانات بهره مند شوند.

تهیه بانک اطلاعاتی کامل از معلولان آذربایجان غربی ضروری است

معتمدیان با اشاره به اینکه در امور ورزشی، هنری، آموزشی و مشارکت بیشتر معلولان در این زمینه نیازمند بازنگری هستیم، ادامه داد: معلولان در موضوعات مسکن، کارآفرینی و اشتغال نیازمند حمایت‌هایی هستند که در قانون مصادیق و موارد لازم پیش بینی شده و فرهنگ سازی مهمترین قسمت این مباحث است.

وی تاکید کرد: گزارشی از میزان اجرای قانون مصوب اسفند ۱۳۹۶ و تکالیف دستگاه‌ها و ارزیابی از عملکرد آنان که اردیبهشت ۱۳۹۷ ابلاغ شد، تهیه و ارائه شود.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر فرهنگ سازی در زمینه تغییر نگرش به معلولان در جامعه، اضافه کرد: رسانه و صدا و سیما وظیفه خاصی در تغییر نگرش و فرهنگسازی در جامعه دارند.

وی با تاکید بر اهمیت تامین مسکن معلولان، ادامه داد: بعد از احصای آمار جامعه هدف، طرحی در شورای نهادهای حمایتی تهیه و در این زمینه ارائه شود و افراد دارای معلولیت در این موضوع مهم در اولویت باشند.

معتمدیان همچنین با اشاره به تهیه گزارش در زمینه میزان اشتغال معلولان، گفت: گزارش های لازم تهیه و میزان جذب معلولان در دستگاه‌ها اعلام شود.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: در زمینه اشتغال، شناسایی و احصای واحدهای مختلف و مشاغل خاص که معلولین بتوانند کار کنند و ظرفیت جذب داشته باشد، ضروری است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های دولت در بخش استخدامها انقباضی است و جذب معلولان در بخش خصوصی باشد، گفت: راه اندازی کارگاه‌هایی با سرمایه های اندک در استان در دستور کار باشد و برنامه اشتغال معلولان هدفمند شود.

معتمدیان اضافه کرد: اداره کل ورزش و جوانان، زیرساختهای موجود برای بهره مندی جامعه معلولان به همراه مناسب سازی محیط های ورزشی را مد نظر داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه صدا و سیما تکالیف قانونی خود را در زمینه تهیه برنامه برای معلولان انجام دهد، اضافه کرد: با توجه به وجود پنج هزار و ۶۰۰ ناشنوا در استان، در بحث اخبار ناشنوایان نیازمند همکاری صدا و سیما و بررسی ظرفیتها در این زمینه هستیم.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: کمکهای معیشتی خوبی سال گذشته برای معلولان در دیدارهای مردمی در استان جذب و توزیع شده و در اعتبارات ملی هم گامهای مطلوبی برداشته شده است.

وی با بیان اینکه مستمری های بهزیستی در سال‌های اخیر چندین برابر شده، بیان کرد: تلاش می‌ شود در تدوین لایحه، همگام با دولت و مجلس در زمینه حمایت بیشتر از معلولان گامهای بلندی برداشته شود.

معتمدیان با قدردانی از بنیاد مستضعفان در حمایت از جامعه معلولان آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: در قالب‌های مختلف به مراکز بهزیستی استان کمک می شود و در سال گذشته خدمات خوبی ارائه شده است.