۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

تجمع معلولان ۱۸ شهر در اعتراض به عملکرد بهزیستی / ماده قانونی که ۵ سال پیش ابلاغ شده اما اجرا نشده است

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسکانیوز، بهروز مروتی فعال حوزه معلولان درباره تجمعات اخیر افراد دارای معلولات توضیح داد: به طور مشخص مطالبات ما درباره اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان است. پنج سال از تصویب و ابلاغ این قانون گذشته اما هنوز اجرا نشده است. در وضعیت اقتصادی فعلی و مشکلات معیشتی مهم‌ترین مطالبه ما اجرای این قانون است.

تجمع معلولان ۱۸ شهر در اعتراض به عملکرد بهزیستی

محمودنژاد: افزایش ۴۰ درصدی مستمری معلولان هم کفاف مشکلات را نمی‌دهد

وی افزود: جامعه دارای معلولیت تاکنون در ۱۸ شهر تجمعات هماهنگی را مقابل دفاتر سازمان بهزیستی برگزار کرده‌اند. در برخی شهرها معلولان موفق شدند تا گفت‌وگوهایی را با مسئولان سازمان داشته باشند. در تهران هم ما با معاون توسعه منابع سازمان بهزیستی، معاون توانبخشی و مدیرکل بازرسی گفت‌وگو کردیم که پاسخ‌های مسئولان این سازمان قانع کننده نیستند و صرفا بهانه‌تراشی هستند.

مروتی عنوان کرد: مسئولان بهزیستی می‌گویند که سازمان برنامه، بودجه مورد نیاز برای اجرای قانون را تامین نمی‌کند درحالی که سازمان بهزیستی می‌تواند از طریق اقامه دعوی قضایی سازمان برنامه و بودجه را مکلف به اجرای قانون کند اما هر ۲ از بدنه دولت و همکار هستند و علیه یک‌دیگر اقدام نمی‌کنند.

براساس ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان، دولت مکلف است کمک هزینه معیشت افراد دارای معلولیت بسیار شدید و یا شدید فاقد شغل و درآمد را به میزان حداقل دستمزد سالانه تعیین و اعتبارات لازم را در قوانین بودجه سنواتی کشور منظور کند.