۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

بهره‌مندی ۵ هزار معلول در نهبندان از خدمات بهزیستی

رئیس اداره بهزیستی نهبندان گفت: حدود ۵ هزار معلول و مددجو در این شهرستان از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

 

خبرگزاری فارس: بهره‌مندی 5 هزار معلول در نهبندان از خدمات بهزیستی

 

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، هادی اسکندری صبح امروز در جمع خبرنگاران در نهبندان اظهار داشت: بهزیستی یعنی مجموعه‌ای هماهنگ از برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که زیر نظارت یا کمک دولت برای بهبود زندگی افراد و گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بهزیستی از آن جا که خدمت‌رسانی به محروم‌ترین اقشار جامعه را بر عهده دارد یکی از مهم‌ترین و در عین حال، مقدس‌ترین نهادهای نظام اسلامی به حساب می‌آید.

رئیس اداره بهزیستی نهبندان تصریح کرد: سازمان بهزیستی برنامه‌های اصلی خود را به سه قسمت خدمات اجتماعی(حمایت خانواده)، توانبخشی و خدمات بازپروری و کارآموزیِ اجتماعی تقسیم کرده است.

اسکندری با بیان اینکه در برنامه راهبردی و عملیاتی طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها این نهاد در سال گذشته تعهد آموزش به ۳ هزار نفر را داشته است، افزود: اما طی سال گذشته با همکاری بسیج سپاه و نهضت سوادآموزی ۱۰ هزار نفر از آموزش‌های لازم بهره‌مند شدند.

وی از آموزش ۶۰ خانواده برای معلولان توانبخشی و اجتماعی طی سال گذشته با اعتبار ۲ میلیون ریال خبر داد و گفت: در طرح غربالگری شنوایی تعداد ۹۵۰ کودک در سال گذشته مورد معاینه قرار گرفتند.

رئیس اداره بهزیستی نهبندان با اشاره به اینکه در سال گذشته پایگاه سلامت اجتماعی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان راه‌اندازی شد، اظهار داشت: طرح ارتقای توان ذهنی برای ۲۰ نفر از کودکان زیر دو سال نهبندان انجام شد.

اسکندری ادامه داد: طرح آموزش مهارت‌های زندگی برای یک‌هزار و ۴۴۰ نفر از دانش‌آموزان مقطع راهنمایی و ۴ هزار کودک در مهد کودک‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه توسعه و پوشش خدمات مشاروه‌ای برای ۷۰ نفر در مرکز مشاوره تحصیلی و تخصصی شهرستان انجام شده است، تصریح کرد: ۳۰ زوج زیرپوشش این نهاد طی سال گذشته به مرکز ژنتیک شهرستان معرفی شدند.

رئیس اداره بهزیستی نهبندان یادآور شد: آموزش پیش از ازدواج برای ۷۰ نفر از مددجویان این نهاد انجام شده است همچنین در طرح آگاه‌سازی پیشگیری از سوختگی به تعداد ۴۳۰ کودک سه تا شش سال آموزش‌های لازم ارائه شده است.

اسکندری با اشاره به اینکه کارگاه‌های آموزشی در قالب طرح پیشگیری از اعتیاد در ۱۰ مهد کودک شهری و روستایی انجام شده است، افزود: مرکز بازتوانی و کاهش آسیب(رشد) به ۴۰۰ نفر از پذیرفته‌شدگان خدمات ترک اعتیاد و درمان با متادون را ارائه کرده است.

وی گفت: حدود ۵ هزار معلول و مددجو در این شهرستان از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند که اکثریت معلولان زیرپوشش این نهاد جسمی و حرکتی هستند.