۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

درس های زندگی از ویل اسمیت | آشنایی با رازهای موفقیت ستاره هالیوود

درس های زندگی از ویل اسمیت این روزها برای بسیاری جذاب است. اخیراً، اسمیت ها بیش از حد در مورد زندگی خود شفاف بوده اند تا جایی که  طرفداران زیادی پیدا کرده اند که دوست دارند بیشتر درباره زندگی آن ها بدانند. صعود ویل به دنیای ادبیات با چندین درس ارزشمند از زندگی همراه است که همگی در عین حال بینشی از روند فکری او و رازهای موفقیت او را به دست می دهد. او همچنین کتابی درباره زندگی نامه خود به چاپ رسانده است که درباره راه های موفقیت در آن نوشته شده است.

درس های زندگی از ویل اسمیت | بیوگرافی

ویل اسمیت یک هنرپیشه بسیار محبوب آمریکایی است که کار خود را به عنوان یک هنرمند رپ آغاز کرد و با دی جی جازی جف نوازنده گرامافون و بوکسور ریدی راک سی همکاری کرد. که تصمیم گرفت از رفتن به کالج خودداری کند تا بتواند حرفه موسیقی را دنبال کند. او به عنوان یک خواننده موفق بود، موفقیت در زندگی او با دریافت “جایزه گرمی” تکمیل شد.
این مرد جوان در سن ۲۵ سالگی وارد سینما شد و با فیلم معروف “شش درجه جدایی” شروع به کار کرد. از آن زمان به بعد دیگر هیچ نگاهی به این ستاره جوان با استعداد وجود نداشت. او با حضور در فیلم‌هایی مانند «روز استقلال»، «من روبات»، «دشمن دولت» و «علی» استعداد خود را به تمام دنیا ثابت کرد. اجراهای پرقدرت او تطبیق پذیری را نشان داد و این نوید را داد که این ستاره اینجاست تا بماند.
از نظر بسیاری از کارگردانان، این بازیگر مانند یک نفس تازه بود و نقش‌های احساسی را به همان راحتی که یک قهرمان اکشن را به تصویر می‌کشید، می‌نویسد. در میان چندین فیلم درخشان او، «مردان سیاه پوش» یک کمدی علمی تخیلی، یکی از فیلم‌هایی بود که در بین تماشاگران سینما در سراسر جهان موفق شد. محبوبیت فیلم اول الهام بخش دنباله های مجموعه «مردان سیاه پوش» شد که مورد تحسین طرفداران و منتقدان قرار گرفت.

۱-دوران کودکی

ویلارد کریستوفر اسمیت جونیور در ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۸ در خانواده ویلارد سی اسمیت پدر، مالک یک شرکت تبرید و کارولین، یکی از اعضای هیئت مدرسه فیلادلفیا، در پنسیلوانیا به دنیا آمد.او در محله وینفیلد به همراه خواهر و برادرهای کوچکتر هری و الن و همچنین یک خواهر بزرگتر پاملا بزرگ شد.
تحصیلات ابتدایی خود را از یک موسسه کاتولیک به نام «بانوی ما لورد» دریافت کرد. پس از جدایی والدینش، او در «دبیرستان اوربروک» در فیلادلفیا تحصیل کرد.پس از اتمام دبیرستان، ویل تصمیم گرفت به جای تحصیل در کالج، موسیقی را به عنوان حرفه ای دنبال کند.

۲-درس های زندگی از ویل اسمیت | آثار عمده

این ستاره به خاطر مجموعه فیلم‌های «مردان سیاه پوش» که مجموعاً ۶۲۰ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۱۹۶ دلار تقریباً به عنوان درآمد گیشه به دست آورده‌اند، شناخته می‌شود. در این فیلم علمی تخیلی، تامی لی جونز و ویل اسمیت به عنوان دو مامور سازمانی که فعالیت بیگانگان را بر روی زمین مدیریت می کنند، حضور دارند.این بازیگر پر سر و صدا همچنین به خاطر بازی بی نظیرش در «تعقیب خوشبختی» شناخته می شود. این فیلم نامزد چندین جایزه شد و برنده جایزه معتبر “کاپری” در بخش “فیلم سال” شده است.

۳-جوایز و دستاوردها

در سال ۱۹۸۸، “DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince” برای اولین آهنگ های رپ خود جایزه “گرمی” را دریافت کردند.
در اواخر دهه ۱۹۹۰، اسمیت برای «روز استقلال»، «مردان سیاهپوش» و «دشمن دولت» برنده «جایزه سرگرمی بلاک باستر» در بخش «بازیگر محبوب» شد.
از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸، او با کنار زندن تمام موانع موفقیت و پیشرفت، برنده جوایز انتخاب نوجوانان برای آثاری مانند «هیچ»، «تعقیب شادی» و «من افسانه هستم» شد.
در سال های ۲۰۰۸-۲۰۰۹، این بازیگر بی همتا برای بازی در فیلم های «هنکاک» و «هفت پوند» جایزه «بت» را دریافت کرد. در این مدت او همچنین برای بازی در «من افسانه هستم» برنده «جایزه کیوان» شد.

جوایز و دستاوردها

درس های زندگی از ویل اسمیت

ویل اسمیت پس از افتخار آفرینی در عرصه هنر، به نوشتن کتابی درباره خاطرات خود مشغول شد. او به همراه منسون یکی از نویسنده های مشهور روانشناسی اقدام به نوشتن کتاب زندگینامه خود کرد. این کتاب با نام ویل پس از ۲ سال آماده انتشار شد.
کتاب ویل به خاطرات او و داستان زندگی حرفه ای او می پردازد. از کودکی او تا رسیدن به اوج شهرت. او در این کتاب علاوه بر خاطرات درس هایی از زندگی خود را برای مخاطبان ارائه کرده است. رازهایی موفقیت شغلی خود در عرصه سینما و هنر. بسیاری از طرفداران او به دنبال درس های زندگی از ویل اسمیت هستند. اکنون در این مقاله به ارائه برخی از این درس ها خواهیم پرداخت.

۱-درس های زندگی از ویل اسمیت | شکرگزاری

فیلم های این بازیگر حدود ۷ میلیارد دلار فروش داشته است. در حالی که سریال «مردان سیاه پوش» یک بازی بزرگ بود، این بازیگر می‌گوید که همیشه مطمئن نیست که فیلم‌هایش چگونه خواهد بود. او گفت: “من یاد گرفتم که نگران نتیجه نباشم، بلکه روی خلق و هنر آن تمرکز کنم.” به عنوان مثال، وقتی برای اولین بار از او در مورد بازی در نقش محمدعلی در یک فیلم پرسیدند، من ابتدا گفتم “لعنتی نه”. سپس اسمیت با بوکس عالی کار کرد تا عملکرد و درک خود را از این مرد بهبود بخشد. اسمیت گفت: «راهنمایی او در زندگی من بسیار مهم بوده است.
اسمیت می گوید «من در مراسم تشییع جنازه علی در لوئیزویل، کنتاکی، در ماه ژوئن در مراسم تدفین علی شرکت کردم و کل شهر را گشتیم. هیچکس غمگین نبود اسمیت به خاطر می‌آورد که همه زندگی او را جشن می‌گرفتند، زیرا او چنین زندگی باورنکردنی را سپری می‌کرد، بنابراین در پایان شادی‌آور بود. این برای من چنین مکاشفه ای بوده است.»

۲-فروتنی در کانون توجه

اسمیت کاملاً به “برند” هالیوود تبدیل شده است. این را در نظر بگیرید: تصور می‌شود که او تنها بازیگری است که هشت فیلم متوالی داشته است که ۱۰۰ میلیون دلار در گیشه به دست آورد و ۱۱ فیلم با فروش بیش از ۱۵۰ میلیون دلار در سراسر جهان. او همچنین در ۸ فیلم ایفای نقش کرده است که با اکران، رکوردهای باکس آفیس را شکستند.
“این رکورد به این معنی است که شما بسیار قابل فروش هستید، اما آیا این فشار ایجاد نمی کند؟”در این باره از او سوال شد و اسمیت گفت: “هرگز اجازه نده موفقیت به ذهنت برود و هرگز اجازه نده ترس از شکست به قلبت برود.” او این درس را از یکی از همبازی هایش از «شاهزاده تازه» آموخت. او توضیح داد: «تنها چیزی که ما داریم تلاش و پشتکار برای رسیدن به اهداف است.»

۳-درس های زندگی از ویل اسمیت | سخت نگرفتن کارها

خیلی وقت‌ها افراد در وسوسه تکیه بر نقشه‌های دیگران در مورد چگونگی انجام کاری می‌افتند تا به زودی متوجه شوند که همان طرح‌ها رشد و اکتشاف را به حاشیه می‌برند. انجام هر کاری با کتاب همیشه مؤثرترین راه نیست، به خصوص اگر مجموعه ای از قوانین وجود داشته باشد که خلاقیت را محدود می کند. آقای اسمیت از آن دسته بود که معتقد بود قوانین دیگران در مورد او صدق نمی کند. ویل در کتاب خود این موضوع را تکرار می‌کند: «وقتی نمی‌دانی که نمی‌توانی کاری را انجام دهی، آن را انجام می‌دهی.»

۴-درس های زندگی از ویل اسمیت | تغییر اجتناب ناپذیر

ویل مشاهدات مهمی در مورد زندگی انجام داد که ممکن است یکی از کلیدهای موفقیت او باشد. او نوشت: «تغییر می تواند ترسناک باشد، اما کاملاً اجتناب ناپذیر است. در واقع، ناپایداری تنها چیزی است که واقعاً می توانید به آن تکیه کنید. اگر مایل نیستید یا قادر به چرخش و سازگاری با تغییر زندگی نیستید، از بودن در اینجا لذت نخواهید برد. گاهی اوقات، افراد سعی می‌کنند به جای دوستی با دستی که به آنها داده شده است، کارت‌هایی را که آرزو دارند بازی کنند. ظرفیت تعدیل و بداهه‌سازی بدون شک حیاتی‌ترین توانایی انسان است.»

۵-همراهی با افراد موفق

مراقب شرکتی که دارید باشید. آنها به معنای واقعی کلمه می توانند دلیل موفقیت  یا شکست شما باشند. حلقه‌ای از دوستان و خانواده را تصور کنید که فقط می‌خواهند یک نفر در تمام روز سیگار بکشند و در مورد افرادی که قبلاً «آن را به دست آورده‌اند» شایعات بگویند، قبل از اینکه حتی متوجه شوند زمان گذشته است و «میانسالی» دقیقاً در گوشه و کنار است.
ویل در زمانی که ۲۰ ساله شد یک میلیونر بود. احتمالاً به این دلیل است که او این درس را زود فهمیده بود و دانش جدید خود را در کارکردهای روزانه خود به کار می برد. او می‌نویسد: «در اعماق وجودم، می‌دانستم که رویاهایم توسط افرادی که خودم را با آنها احاطه کرده‌ام ساخته یا خواهند شکست. کنفوسیوس درست می گفت تقریبا غیرممکن است که کیفیت زندگی شما بالاتر از کیفیت دوستانتان باشد.

۶-شما نمی توانید همه را با خود ببرید

یکی از دردسرهای فزاینده ارتقاء در زندگی این است که برخی افراد را باید پشت سر گذاشت. همیشه بد نیست گاهی اوقات، مردم با وضعیت موجود راحت هستند. با این حال، برای کسانی که رویاهای خود را در سر می پرورانند و برای رسیدن به هدفی همیشگی تلاش می کنند روزی هست که باید از اطرافیان خود جدا شوند. هر کسی باید به سمت هدف خویش برود.

۷-درس های زندگی از ویل اسمیت | اخلاق خوب

ویل می داند که ممکن است به اندازه فرد دیگری که باهوش تر یا جذاب تر است مورد تحسین و تمجید قرار نگیرد.  اما او از عقب کشیدن و تسلیم شدن خودداری می کند او همچنان به تلاش ادامه می دهد. این یکی از مهم ترین درس های زندگی از ویل اسمیت است زیرا به عنوان یک بچه فقیر، خانواده تک والدی، بدون مربی بزرگ شده است، این تنها چیزی است که او را به این درجه از موفقیت رسانده. دانستن اینکه اخلاق خوب چیزی رایگان است و هر کسی می‌تواند از آن بهره مند شود، بزرگترین دستور موفقیت اوست. این باید الهام بخش برای هر کسی باشد.

درس های زندگی از ویل اسمیت | اخلاق خوب

چرا زندگی سلبریتی ها برای مردم مهم است؟

احتمالاً کمی عجیب به نظر می رسد، اما واقعیت این است که واقعیت دارد. ما اخبار زیادی درباره برخی افراد مشهور می بینیم و آنقدر با جزئیات زندگی آنها آشنا هستیم که به نوعی احساس می کنیم آنها را می شناسیم. و به همین دلیل، ما همچنان به جستجوی اخبار در مورد آنها می‌پردازیم و می‌بینیم که در حال انجام چه کاری هستند، و باعث می‌شود آنها احساس آشنایی بیشتری با ما داشته باشند. این یک چرخه معیوب است!
سلبریتی هایی مانند کیم کارداشیان که ازدواج، بارداری و تولدش خبرهای بسیار زیادی در سراسر جهان بود، چنان در فرهنگ ما فراگیر شده اند که دشوار است یک قدم به عقب برداریم و به یاد داشته باشیم که آنها را نمی شناسیم و نمی دانیم.

۱-جذابیت

البته، یک عامل دیگر نیز در این بازی وجود دارد سلبریتی ها اغلب تمایل دارند افراد بسیار جذابی باشند،  اگر به طور طبیعی زیبا یا خوش تیپ نباشند، آرایش کرده اند و عمل های زیبایی انجام داده اند تا زیباتر به نظر برسند. همه افراد عاشق جذابیت ظاهری می شوند، این نشان دهنده داشتن ژن های خوب است – بنابراین طبیعی است که در برخی افراد مشهور به معدل بیشتر علاقه مند باشیم و همه چیز به ظاهر آن ها برمی گردد.

۲-آرزوهای پنهان

خواسته های خود ما نیز نقش مهمی دارند. افراد مشهور نماد آرزوهای پنهان ما برای زیبایی، اعتبار، شکست ناپذیری، جاودانگی، شهرت، ثروت… مشاهدات ما از زندگی آنها تصورات ما درباره  امکان  دگرگونی را تقویت می کند، این ایده که روزی ممکن است زندگی ما در جهت بهتر شدن تغییر کند.
با این حال، لایه های محرک پنهان تری برای پرستش افراد مشهور مانند بی هویتی، بی‌حوصلگی، از دست دادن علایق و اهداف و تبعیض های اجتماعی وجود دارد. در جامعه‌ای که به طور فزاینده‌ای از هم پاشیده می‌شود، در آن مردم از سطوح بیشتری از انزوا از اهداف و باورهای مشترک رنج می‌برند، شایعات و پرستش افراد مشهور خلأ را پر می‌کند. معمولاً گریز از زندگی روزمره را فراهم می کند و در برخی موارد، سیستم های ارزشی سنتی را با وعده موقعیت و ثروت متحول کننده و چشم اندازی از بهشت زمینی جایگزین می کند.