۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

برگزاری تورنمنت بین‌المللی تنیس با ویلچر در تبریز و آغاز لیگ فوتبال ۷ نفره

تورنمنت بین‌المللی تنیس با ویلچر با حضور ورزشکارانی از ۳ کشور به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، تورنمنت بین‌المللی تنیس با ویلچر (iran open)، با حضور ورزشکارانی از کشورهای ایران، عراق و سوئیس به میزبانی هیئت آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

در این رقابت‌ها که از ۵ تا ۸ آبان ماه در شهر تبریز برگزار می‌شود، ورزشکاران کشورمان از استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و گیلان حضور دارند که انتخاب آنها بر اساس رنکینگ مسابقات سال گذشته انجام شده است.
این رقابت‌ها زیر نظر سازمان جهانی itf انجام می‌شود و حضور در آن موجب بالا بردن رنکینگ جهانی ورزشکاران خواهد شد.

* برگزاری مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال ۷ نفره قهرمانی کشور
اولین دوره مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال ۷ نفره جانبازان و معلولین با حضور ۹ تیم از استان‌های اصفهان، لرستان، گلستان، تهران، کردستان، قزوین، آذربایجان غربی، خراسان رضوی و مازندران از ۵ تا ۱۱ آبان ماه به میزبانی ساری برگزار می‌شود.
پس از برگزاری رقابت‌های این دوره، ۲ تیم برتر به لیگ دسته اول صعود می‌کنند. ضمن اینکه این مسابقات به منزله انتخابی تیم ملی نیز محسوب می‌شود.
فوتبال ۷ نفره ویژه افراد دارای معلولیت فلج مغزی است که در ۲ نیمه ۳۰ دقیقه‌ای برگزار می‌شود و تمام کلاس‌های افراد cp که قادر به راه رفتن باشند، می‌توانند در این رشته به رقابت بپردازند.

* حضور اصفهان و فارس در فینال مسابقات قهرمانی کشور فوتبال قطع عضو
نهمین دوره رقابت‌های قهرمانی فوتبال قطع عضو که با حضور تیم‌های اصفهان، گیلان، کرمانشاه و مازندران در گروه الف، و تیم‌های فارس، بوشهر، خوزستان و کرمان در گروه ب در مجموعه ورزشی خرداد اصفهان در حال برگزاری است.
در پایان رقابت‌های مرحله گروهی تیم‌های اصفهان و فارس به فینال رسیدند و کرمانشاه و خوزستان برای کسب عنوان سوم به مصاف هم خواهند رفت.
این مسابقات که به منزله انتخابی تیم ملی نیز است عصر امروز به پایان می‌رسد.