۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

لازمه توجه مسئولان صومعه‌سرا به مناسب‌سازی/ عدالت شهروندی در فضای شهری رعایت شو

خبرگزاری شبستان: فرماندار صومعه‌سرا ب ابیان اینکه مسئولان به مناسب‌سازی توجه ویژه‌ای داشته باشند، گفت: باید در فضای شهری عدالت شهروندی رعایت شود.

 

لازمه توجه مسئولان صومعه‌سرا به مناسب‌سازیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، علی فتح‌اللهی، فرماندار صومعه‌سرا پیش از ظهر امروز (۵مرداد) در جلسه مناسب‌سازی که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: باید در تمام کارهای اداری ملاحظه مناسب‌سازی را در طرح‌ها در نظر داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید در فضای شهری عدالت شهروندی رعایت شود، افزود: باید اماکن، فضای شهری، پیاده‌روها و .. به گونه‌ای باشد همانطور که مردم عادی از آن استفاده می‌کنند قشر جانباز، سالخورده و معلول هم از آن استفاده کنند.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه وظیفه ما مناسب‌سازی است، گفت: ما باید تفکرات خود را در کشوری که بر باورهای دینی و اسلامی استوار است درست کنیم و در عمل نشان دهیم.

فتح‌اللهی با اشاره به اینکه اگر ساختمانی در حال ساخت است باید نگاهمان توانمندسازی و مناسب سازی باشد، تصریح کرد: در صورتی که فضاهای شهری برای سالمندان و معلولان مناسب‌سازی شود، پیامد مثبت آن برای سایر قشرهای جامعه نیز است.

در ادامه رامین آگاه، رئیس بهزیستی صومعه‌سرا با بیان اینکه صومعه‌سرا به عنوان پایلوت مناسب‌سازی در استان گیلان انتخاب شده بود، خاطرنشان کرد: متاسفانه بعد از گذشت چند سال از این موضوع شاهد هیچگونه تغییری نبودیم.

وی با بیان اینکه عدم مناسب سازی یکی از مشکلات معلولین برای حضور در جامعه است، اظهار داشت: برای اینکه مناسب‌سازی در سطح شهر انجام شود باید هر اداره‌ای یک رابط به ما معرفی کند تا راحت‌تر اقدامات در دست اجرا پیگیری شود.

رئیس بهزیستی صومعه‌سرا، مناسب سازی را آسان کردن و دسترسی برای همگان دانست و گفت: کلیه وزارت‌خانه‌ها، ادارات و سازمان‌ها و نهادهای انقلابی باید به نحوی عمل کنند که بهره‌گیری برای عموم مردم فراهم شود.

آگاه افزود: دستگاه ها در زمینه مناسب سازی اماکن و محل های عمومی برای تردد معلولان و جانبازان وظایف قانونی دارند که طبق قانون دستگاه ها موظفند زمینه راحتی این قشر را فراهم کنند.