۰۲۱ - 55385363 کمک‌های مردمی

ارائه خدمات به معلولان و نیازمندان کاری ارزنده است

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سیامک سلیمانی، امروز ﴿۲۳خرداد﴾در نشست شورای اداری بهزیستی استان در شهرستان دلیجان با حضور امینی مدیر کل بهزیستی استان، معاون بنیاد مسکن  استان مرکزی، معاونین و روسای ادارات بهزیستی شهرستانها درمحل سالن جلسات اداره بهزیستی شهرستان دلیجان برگزار شد، ضمن تقدیر از خدمات ارزنده بهزیستی در ارائه خدمات به جامعه هدف و تلاش آنان در کاهش آسیب های اجتماعی  گفت: بهزیستی ماموریت های و جامعه هدف گسترده ای دارد و زحمات بسیاری در راستای توانمند سازی جامعه هدف خود می کشد.

فرماندار شهرستان دلیجان افزود: بهزیستی نهاد حمایتی تخصصی است که ماموریت های متعددی  در حوزه های مختلف زنان سرپرست خانواده، توانخواهان و معلولان دارد.

وی با بیان اینکه حوزه کاری سازمان بهزیستی بسیار وسیع است، ادامه داد: ماموریت های پرشماری از جمله ارائه خدمات به معلولان، کودکان کار، زنان سرپرست خانوار، افراد سالخورده، معتادان و کسانی که دچار آسیب های اجتماعی هستند برای این مجموعه تعریف شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به حجم کاری این سازمان اقدامات خوبی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی که بعد از مسایل اقتصادی مورد تاکید مقام معظم رهبری است انجام شده است .

فرماندار شهرستان دلیجان اظهار داشت: کمک های خیران و تسهیلات اشتغالزایی باید مددجویان را توانمند سازد تا از بروز آسیب ها جلوگیری کند.

در ادامه این جلسه مدیرکل بهزیستی استان مرکزی  نیز به ارایه گزارشی از فعالیت های این سازمان پرداخت و گفت: روسای ادارات بهزیستی شهرستان‌ها باید نسبت به بروز کردن اطلاعات در حوزه های تخصصی و دستورالعمل ها اهتمام ورزیده و با تدبیر مسائل و مشکلات کارکنان و مراجعین را بررسی کرده و در جهت رفع این مسائل تمام همت و تلاش خود را به کار گیرند.

زهرا امینی از بهزیستی به عنوان سازمانی اخلاق محور و تاثیر گذار در تمامی عرصه های جامعه نام برد و افزود: با توجه به این امر که وظایف بهزیستی بسیار متنوع و متعدد است لازم است با برنامه ریزی صحیح و به موقع از بروز آسیب های اجتماعی به ویژه پیشگیری از معلولیت ها جلوگیری کرد