۰۲۱ - 55385363 کمک‌های مردمی

آدم‌های الهام‌بخش زندگی

اگر قرار باشد این افراد مشهور دارای معلولیت، علاوه بر موفقیت حرفه‌ای خود چیزی را با جهان به اشتراک گذاشته باشند آن توانایی خودسازی و خودبهبودی آنهاست. زندگی بیشتر آنها آسان نبوده و دقیقاً به همین دلیل، آنها نمونه و الهام‌بخش هستند.

آدم‌های الهام‌بخش زندگی
فریدا
فریدا در دوران کودکی دچار فلج اطفال شد و به گفته برخی منابع، اسپینا بیفیدا (شکاف مادرزاد مهره‌ها به‌ صورت آشکار یا پنهان را می‌گویند) نیز داشت، که این امر باعث ایجاد دیسمتری (اختلال حرکت) در پای راست وی شد. علاوه بر این، مشکلات ستون فقرات وی در اثر سانحه‌ای که در بزرگسالی متحمل شده بود، وخیم‌تر می شود که او را برای تمام زندگی با مشکلات جسمی همراه ساخت.
فریدا بخش اعظم زندگی خود را در رختخواب سپری کرد و از درد شدید رنج برد. با این وجود، او به یکی از مشهورترین هنرمندان در تمام دوران و نمادی از قرن بیستم تبدیل شد.
جان نَش
نمونه ‌ای از آدم‌های مشهور که در قالب معلولیت، قالب‌های متعارف را شکست؛ جان نش، ریاضیدان آمریکایی است که زندگی‌اش تحت تاثیر اسکیزوفرنی پارانوئید حاد قرار داشت و به لطف فیلم «یک ذهن زیبا» برای ما شناخته شده است. نش با بیماری‌اش مبارزه کرد و یک حرفه‌ موفق علمی ایجاد کرد و در سال ۱۹۹۴ جایزه نوبل اقتصاد را به دست آورد.
آندره بوچلی
آندره بوچلی، خواننده تنور، نوازنده، نویسنده و تهیه‌کننده موسیقی با اصالت ایتالیایی تا به حال بیش از ۷۵ میلیون نسخه از کارهایش را به فروش رسانده است. وی با گلوکوم مادرزادی متولد شد که موجب تنبلی چشم و کم‌بینایی او شده بود، با این حال هیچ عاملی مانع او نشد و او از شش سالگی شروع به یادگیری پیانو کرد . اما در سن ۱۲ سالگی در جریان یک بازی فوتبال دچار ضرباتی شد که وی را کاملاً نابینا کرد.آندره با روحیه پیشرفت ذاتی که داشت، تصمیم گرفت تا تماماً روی موسیقی و به طور خاص روی آواز تمرکز کند. او همچنین به تحصیل حقوق پرداخت. بوچلی جوایز بی‌نظیر بین‌المللی زیادی دریافت کرده است و همچنین بخشی از ساحل یسولو ، در دریای آدریاتیک ایتالیا به نام بوچلی نامگذاری شد.
الکس زاناردی
الکس زاناردی پس از چندین سال رقابت در مسابقات رانندگی فرمول یک ، در سال ۲۰۰۱ دچار سانحه‌ای شد که در آن هر دو پایش را از دست داد. سه سال بعد ، او دوباره در حال رانندگی با BMW بود با یک سری پروتز که شخصا آن را با وضعیتش تطبیق داده بود. او چهار پیروزی قهرمانی جهان در مسابقات اتومبیلرانی (WTCC) کسب کرد. با این حال در سال ۲۰۰۷ تصمیم گرفت تلاش‌های ورزشی خود را روی دوچرخه‌سواری ویژه افراد دارای معلولیت متمرکز کند. سه چرخه‌ای که او سوار می‌شود نیز توسط خودش طراحی شده است و تا به امروز سه مدال طلا پارالمپیک کسب کرده است.
آرون فوترینگام
آرون علاوه بر اینکه یکی از الهام‌بخش‌ترین افراد مشهور دارای معلولیت است، همچنین یکی از مشهورترین اسکیت‌بازان جهان است . تخصصش؟ اسکیت ویلچر. در دوران کودکی، آرون تحت عمل جراحی مفصل ران قرار گرفت که وی را مجبور به استفاده دائمی از صندلی چرخدار کرد. با این وجود، او به تمرین‌های ورزشی مورد علاقه‌اش که با معلولیت خود سازگاری داشت، ادامه داد.
در سال ۲۰۰۵، آرون فوترینگام با یک چرخش ۱۸۰ درجه یک رکورد عالی به دست آورد و در سال ۲۰۰۶ اولین شیرجه با ویلچر را در تاریخ رقم زد. از آن زمان، دستاوردها و چالش‌های او نمونه‌ای برای هزاران نفر است.
اینها تنها برخی از شخصیت‌های شناخته شده در سطح بین‌المللی با مشهورترین تاریخچه‌های پیشرفت هستند، اما هر روز داستان‌های مشابه زیادی در اطراف ما وجود دارد که ما از آنها خبر نداریم.