۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

افتتاح نخستین مرکز توانبخشی معلولان در زاهدان

معاون توانبخشی بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین مرکز غیر دولتی آموزشی – توانبخشی معلولان جسمی و حرکتی در شهرستان زاهدان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، زهرا بامری صبح امروز در مراسم افتتاحیه مرکز توانبخشی معلولان در زاهدان اظهار داشت: این مرکز با زیربنای ۴۰۰ متر مربع دارای امکانات و تجهیزات مورد نیاز آموزشی و توانبخشی برای استفاده توانجویان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: سازمان بهزیستی استان به ازای هر یک از توانجویان این مرکز توانبخشی، مبلغ یک میلیون و ۲۵۰ هزار ریال یارانه پرداخت خواهد کرد.

معاون توانبخشی بهزیستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مرکز توانبخشی معلولان جسمی و حرکتی زاهدان از ظرفیت اسمی ۵۰ نفر با ظرفیت یارانه‌ای ۳۲ نفر برخوردار است.

بامری تصریح کرد: توانجویانی که در این مرکز توانبخشی مورد پذیرش قرار می‌گیرند زیر ۱۴ سال سن داشته و افراد معلول ذهنی در این مرکز پذیرش نمی‌شوند.

وی بیان کرد: افرادی که در این مرکز توانبخشی فعالیت می‌کنند شامل فیزیوتراپیست، گفتار درمانگر، کار درمانگر، بازی درمان و مربیانی هستند که در زمینه‌های هنری و آموزشی به معلولان جسمی و حرکتی خدمت ارائه می‌‌دهند.

معاون توانبخشی سیستان و بلوچستان بیان داشت: معلولانی که سن بالای شش سال دارند در این مرکز دوره‌های مختلف آموزشی را سپری می‌کنند و پس از اتمام این دوره‌ها به مدارس معمولی به منظور ادامه تحصیل فرستاده می‌شوند.

بامری یادآور شد: در حال حاضر در سطح استان، شش مرکز آموزش معلولان ذهنی زیر ۱۴ سال، یک مرکز کودکان کم شنوای زیر ۱۴ سال، سه مرکز حرفه آموزی برای معلولان ذهنی بالای ۱۴ سال و دو کارگاه حمایتی و تولیدی مشغول فعالیت هستند.

مراسم افتتاحیه مرکز توانبخشی معلولان جسمی و حرکتی در زاهدان با حضور معاون امنیتی – اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان انجام شد