توسطadmin1390/07/150اخبار خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: امکانات مدارس استثنایی بسیار محدود است و همین موضوع باعث نگرانی اولیاء دانش آموزان معلول شده است. طیبه صفایی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس«توانا» با اشاره به اینکه باید به مدارس استثنایی توجه بیشتری شود، اظهار داشت: در این مدارس باید از نیروهای متخصص استفاده شود و بودجههای ویژهای به این مدارس اختصاص داده شود. وی افزود: برای رفع مشکلات دانشآموزان معلول، کشف استعدادها و تواناییهای این قشر باید سرمایهگذاری مناسبی صورت گیرد که وزارت آموزش و پرورش در این خصوص باید اقدامات مناسبی را انجام دهد. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بسیاری ازخانوادههای دانشآموزان معلول ذهنی و جسمی از مشکلات مدارس استثنایی گلایه دارند و معتقد هستند امکانات و سرویسدهی مناسبی در اختیار دانشآموزان معلول قرار نمیگیرد. صفایی ادامه داد: ساختارهای تعریف شده برای مدیران مدارس استثنایی دارای ضعفهایی است که باید بررسی و برطرف شود و مجلس نیز آمادگی دارد هر گونه کمکی را در این خصوص انجام دهد. وی افزود: متأسفانه هنوز در جذب معلمان مدارس استثنایی با مشکل مواجه هستیم، چرا که رشتههایی که به نوعی مربوط به مدارس استثنایی و دانشآموزان معلول است افراد کمتری به این رشتهها گرایش پیدا میکند، به همین دلیل باید انگیزه های بالاتری را برای جذب معلمان مدارس استثنایی فراهم کنیم چرا که در آینده از تعداد این افراد که واقعاً صادقانه و خالصانه کار میکنند، کاسته خواهد شد. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شغل معلمان مدارس استثنایی باید جزء مشاغل سخت محسوب شود و باید حقوق این افراد افزایش یابد و امکانات رفاهی خاصی برای آنها در نظر گرفته شود.