توسطadmin1390/07/150اخبار خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت باید شغل معلمان مدارس استثنایی را جزء مشاغل سخت محسوب و امکانات لازم را در اختیار آنها قرار دهد، گفت: خدمات وزارت آموزش و پرورش به دانش آموزان معلول ایده آل نیست. سیدنجیب حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به اینکه امکانات اختصاص داده شده به مدارس استثنایی در اکثر استانها راضی کننده نیست، اظهار داشت: متأسفانه در خصوص ایاب و ذهاب دانشآموزان معلول مدارس استثنایی، کارهای چندان مثبتی صورت نگرفته است و اکثر این افرد با مشکلات بسیاری روبرو هستند. وی ادامه داد: مسئولان دولتی و بخصوص وزارت آموزش و پرورش باید توجه ویژهای به دانشآموزان داشته باشند و در بخشهای مختلف حمایتی، اقتصادی و تحصیلی از آنها حمایت کنند. نماینده مردم مینودشت و کلاله در مجلس شورای اسلامی ارائه خدمات توسط دولت به دانشآموزان معلول را در حد متوسط اشاره کرد و افزود: خدماتی که از سوی دولت به دانشآموزان معلول ارائه میشود، محسوس و ایدهآل نیست. حسینی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش به بحث استعدادیابی دانشآموزان باید توجه بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: دانشآموزان معلول باید اطمینان داشته باشند که بعد از پایان تحصیلاتشان، در بخش اشتغال با مشکل مواجه نمیشوند اما متأسفانه در این زمینه دولت اقدام مناسبی را انجام نداده است. وی اضافه کرد: مجلس آمادگی دارد هر گونه کمکی را جهت رشد و پیشرفت دانش آموزان معلول انجام دهد که در همین راستا نیاز است سازمانهای از جمله بهزیستی همکاری خوبی با نمایندگان داشته باشند. عضو کمیسیون برنامه و بوجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جهت ارائه خدمات بیشتر به دانشآموزان معلول باید اعتبارات مناسبی به مدارس استثنایی اختصاص داده شود به طوری که بودجههای فعلی پاسخگو مشکلات این افراد نیست چرا که هزینههای مدارس استثنایی از مدارس عادی بالاتر است، بنابراین باید اعتبارات اینگونه مدارس افزایش یابد. وی فراهم نمودن امکانات فرهنگی در مدارس استثنایی را لازم دانست و گفت: دستگاههای فرهنگی در کشور باید تلاش کنند تا نگاه جامعه به فرد معلول تغییر کند چرا که این افراد دارای توانایی بالای هستند که میتوانند برای جامعه مفید باشند.