02اردیبهشت توسطadmin1402/02/230اخبار به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی اربابی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در راستای انعقاد تفاهمنامه همکاری میان بیمه سلامت و بهزیستی استان که در آذرماه 1401 اتفاق افتاد، تاکنون نزدیک به 12 هزار نفر افراد دارای معلولیت در سامانه بیمه سلامت نشاندار شده و میتوانند از بسته خدمتی مورد نیازشان به صورت بیمهای استفاده کنند. مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: معلولان برای اینکه بتوانند از بسته خدمتی تعریف شده مورد نیازشان به صورت بیمهای بهرهمند شوند، ابتدا باید در سامانه بیمه سلامت نشان دار شوند و این مهم با معرفی افراد مشمول از سوی اداره کل بهزیستی به بیمه سلامت اتفاق میافتد. وی تصریح کرد: پس از نشاندار شدن افراد در سامانه، این عزیزان میتوانند خدمات را از مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت به صورت بیمهای دریافت کنند و در صورتی که به این مراکز مراجعه کنند 70 درصد تعرفه چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی را بیمه سلامت پرداخت خواهد کرد. اربابی به موضوع پرداخت هزینههای آزاد توسط برخی معلولان نیز اشاره کرد و گفت: افرادی که پس از دریافت خدمت، هزینه آن را آزاد پرداخت میکنند یا هنوز نشاندار نشدهاند و یا به مراکز غیرطرف قرارداد بیمه سلامت مراجعه کردهاند. مدیرکل بیمه سلامت با بیان اینکه اطلاعرسانی مناسب به جامعه هدف انجام شده، ادامه داد: در این راستا در سال گذشته موارد هم از طریق نشست مطبوعاتی با رسانهها و جراید استانی و هم از طریق صدا و سیمای استان و هم از طریق انتشار مطالب و پوستر در فضاهای مجازی و هم ارسال برای مراکز و موسسات طرف قرارداد به صورت مستمر انجام شده و هم لینک لیست مراکز طرف قرارداد و بسته خدمتی از طریق پیامک برای پزشکان و معلولان ارسال شده است. اربابی تاکید کرد: معلولان مشمول این طرح فقط خدمات را باید از مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت دریافت کنند تا به صورت بیمهای محاسبه شود و لیست این مراکز به همراه بسته خدمتی در پورتال اداره کل به آدرس s-kh.ihio.gov.ir قسمت امور مرتبط به موسسات – فایلهای آموزشی 1401 درج شده است. وی اعلام کرد: در صورتی که معلولان مشمول به مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت مراجعه و بسته خدمت تعریف شده برای نوع معلولیت خود را به صورت آزاد دریافت کردند، میتوانند از طریق شماره تلفن 1666 و یا سامانه شکایت بیمه سلامت به آدرس shekayat.ihio.gov.ir و یا از طریق پیامرسان بله به شماره 09108771666 (اداره بازرسی سازمان بیمه سلامت ایران) موضوع را به اطلاع کارشناسان ما برسانند تا در اسرع وقت پیگیری و مشکل یا چالش احتمالی به وجود آمده برطرف شود.