۰۲۱ - 55385363 کمک‌های مردمی

روی ویلچر خود ایمن باشید : اطلاعاتی جهت حفاظت از خودتان

بعد از آسیب نخاعی ، احساس آسیب پذیر بودن روی ویلچر ، موضوعی کاملا” طبیعی است . به ویژه اگر قبلا” سالم بودید ، حالا دشوار است که فکر کنید چگونه می توانید روی ویلچر از خودتان محافظت کنید  . البته در این مقاله در مورد استفاده از اسلحه صحبت نشده است .
روی ویلچر خود ایمن باشید : اطلاعاتی جهت حفاظت از خودتان

بسیاری از مهاجمان را می توان با یک ابزار مناسب ترساند . علاوه بر این ، اگرفکر می کنید این کار موثر نیست ، یکسری حرکات دفاع شخصی نیز وجود دارند که می توانید روی ویلچر از آنها استفاده کنید . با مهارت در اجرای این حرکات می توانید احساس کنید که ایمن خواهید بود . اما بطور کلی بهتر است برای محافظت از خود لطفاً در مورد به پنج نکته زیر توجه کنید :

۱: سعی کنید از صحنه دور شوید

مردم اغلب می گویند که ”  بهتر است قبل از اینکه در شرایط بد قراربگیرید ، از قرار گرفتن در وضعیت بد جلوگیری کنید ” – و این توصیه برای کاربران ویلچر اهمیت بیشتری داشته و هرفرد ویلچری باید از این توصیه پیروی کند . در واقع این توصیه بهترین نکته ای است که هر کاربر ویلچر باید برای دفاع از خود به آن توجه کند  – این توصیه حتی به افراد قوی و یا دارای اسلحه نیز می شود .  ” بهتر است دور شوید و این کار را سریع انجام دهید ” . اگر از ویلچر استفاده می کنید ، خوب است که سرعت داشته باشید ، حتی ، در صورت نیاز برای افزایش سرعت به حلقه چرخ ضربه بزنید و خودتان را از محل صحنه دور کنید .

۲: ویلچر خود را به یک سلاح وحشیانه تبدیل کنید .

به ندرت کسی که یک ویلچر را می بیند و احساس “خطر” می کند  ، مگر از یک موضوع و آن هم این است که ممکن است از ناحیه انگشتان پا احساس نگرانی کند  . این امر در مورد یک مهاجم مظنون نیز صادق است . آنها در خواب هم نمی بینند که یک ویلچر چقدر می تواند خطرناک باشد … اما ، واقعا” می تواند باشد .

یک راه عالی برای استفاده از ویلچر ، به عنوان یک سلاح ، ضربه زدن به ساق پای مهاجم است . چراکه اگر ضربه شما به اندازه کافی قدرت داشته باشد ، می تواند باعث به زانودرآمدن او شده ، و بعد از آن ، این امکان را پیدا خواهید کرد که بتوانید به سر / چشم او حمله کنید . اگر سرعت عمل داشته باشید ، دسته های ویلچر هم با هدف ضربه به کشاله ران می توانند مورد استفاده قرار گیرند .

۳ : اگر از نظر عملکرد انگشتان مشکلی  ندارید ، از اسپری فلفل استفاده کنید

اسپری فلفل نیز راهی عالی برای دفاع از خود ، ویژه کاربران ویلچر ، محسوب می شود . شما می توانید اسپری فلفل پس از خریدرای به دسته کلید خود متصل کنید ، تا همیشه در دسترس باشد . یک اسپری سریع ( تنها به یک حرکت انگشت اشاره نیاز دارد) و اثرات آن هم تا ۴۵ دقیقه باقی می ماند . فقط فراموش نکنید که بعد از اسپری کردن مهاجم ، سعی کنید هر چه سریعتر از محل دور شوید و دیگر بیشتر از آن به او حمله نکنید .

اگر تحرک کاملی در انگشتان دست دارید ، حتی می توانید یک تفنگ مشقی برای خود تهیه کنید . با این سلاح می توانید به فرد متجاوز تسلط پیدا کرده و فرصت دور شدن را برای شما فراهم می آورد . یک اسلحه مشقی می تواند شبیه به انواع وسایل شخصی معمولی ( مثل تلفن همراه یا حتی کیف پول ) باشد و به شما امکان می دهد که بتوانید آن را به راحتی مخفی کنید .

۴: کسانی که بدون حرکت انگشت هستند ؟ از هشدار شخصی استفاده کنید .

اگر نمی توانید از انگشتان خود استفاده کنید ، اما می توانید از دستهایتان – یا حتی فقط  ازسر / دهان خود استفاده کنید – می توانید یک زنگ خطر ، در هر جایی از ویلچر خود نصب کنید  . اینکار به شما این امکان را می دهد تا بتوانید آن را فعال کنید. سوتهای الکترونیکی با فرکانسهای ریز  ، صدای بلند و وحشتناکی را تولید می کنند و تا شعاعی گسترده می تواند  توجه هر کسی را به خود جلب کند . صدا آن چنان بلند است که بیشتر مهاجمان پس از فعال شدن آن ، موقعیت را ترک می کنند. گاهی اوقات فریاد زدن برای درخواست کمک کافی نیست و بیشتر مهاجمان این موضوع را می دانند.

۵: از آرنج خود برای ضربه زدن استفاده کنید .

آرنج ، قوی ترین استخوان بدن است که می توانید آن را به سلاحی عالی تبدیل کنید . اگر کارتان به مبارزه پنجه در پنجه برسد  ، احتمالا” شانس زیادی را برای برد نخواهید داشت . اما ، اگر از آرنج (های) خود استفاده می کنید ، می توانید ضربات سختی را وارد کنید . این کار ” ضربه آرنج ” نامیده می شود . این حرکت ، می تواند بصورت یک ضربه سریع به سمت چانه ، صورت / فک یا ناحیه کشاله ران یا جاهای حساس باشد . این  ضربه می تواند به طرز شگفت انگیزی موثر باشد ، به خصوص اگر مهاجم از پشت سر حمله کرده باشد و شما انتظار آن را نداشته باشید .

۶: به کشاله ران و زانوها حمله کنید .

اگر حرکات بدنی بیشتری نیاز باشد ، همیشه می توانید زانوها را که جزو قسمتهای حیاتی بدن و همچنین مملو از پایانه های عصبی هستند ، هدف بگیرید . ناحیه کشاله ران نیز منطقه دیگری است که می تواند برای حمله مناسب باشد . اگر درگیری رو در رو داشته باشید ، این ناحیه  نیز در معرض دید شماست و به راحتی می توانید به آن دسترسی داشته باشید  ( همانطور که در ضربه آرنج توضیح داده شده است ) .

در آخر :

اجازه ندهید این واقعیت که شما روی ویلچر هستید ، باعث شود احساس آسیب پذیری کنید. شما می توانید با داشتن آگاهی ، ابزار و روشهای مناسب برای دفاع از خود احساس قدرت داشته باشید .