توسطadmin1392/04/140مطالب, مطالب خواندنی تهران امروز: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی ضمن اشاره به ورود تدریجی متروباسها به ناوگان اتوبوسرانی از افزایش ظرفیت این ناوگان تا قبل از بازگشایی مدارس خبر میدهد و میگوید: «شرکت واحد همواره در تلاش بوده تا به همه اقشار جامعه خدمترسانی مطلوبی کند. از این رو در هر اقدامی ازجمله ورود متروباسها تردد آسان معلولان و جانبازان شهر مدنظر است.» با راهاندازی خطوط بی.آر.تی زمان انتظار مسافران در ایستگاههای اتوبوس تا حد زیادی مرتفع شده است. از این رو با استقبال چشمگیر شهروندان مواجه شد. بهگونهای که این سامانه نزدیک به 50درصد بار جابهجایی ناوگان را بردوش گرفته است. همین استقبال گسترده سبب شد تا نیاز به افزایش ناوگان در شرکت واحد تشدید شود. این در حالی است که دولت نه تنها در وارد کردن اتوبوسهای تندرو هیچ اقدامی نکرد، بلکه در نوسازی اتوبوسهای خطوط عادی هم گامی برنداشت. با این حال به همت شهرداری تهران خدمترسانی در شرکت واحد نه تنها متوقف نشد که امروز با ورود متروباسهای شهری نیز بر میزان جابهجایی آن هم افزوده شده است. پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران بیان میکند: «مشکل آلودگی هوا و جابهجایی شهروندان به ویژه در مقاطعی از سال مانند زمان بازگشایی مدارس از جمله مهمترین مشکلات مدیریت شهری است.»او ادامه میدهد: «از طرفی امروز سامانه اتوبوسهای تندرو به یکی از دو انتخاب اول شهروندان در جابهجاییها در شهر بدل شده است که این لزوم افزایش ناوگان را نشان میدهد. بر همین اساس ورود متروباسهای شهری در دستور کار قرار گرفت و این اتوبوسها به تدریج وارد ناوگان میشوند.» سنندجی با اشاره به قابلیتهای این اتوبوسها یادآور میشود: «ظرفیت این اتوبوسها در حالت نشسته 52 نفر و در کل ایستاده و نشسته 187 نفر است که امکان جابهجایی 2200 تا 2500 مسافر در یک شیفت کاری را فراهم میکند. این در حالی است که اکنون اتوبوسهای دوکابین در یک شیفت کاری 1800نفر را جابهجا میکنند.» بهگفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران؛ این اتوبوسها برای جانبازان و معلولان هم مناسبسازی شده و از نوع کف کوتاه بوده است. ضمن اینکه این اتوبوسها مجهز به جک بالابر برای انتقال معلولان با صندلی چرخدار هم هستند که سبب میشود این عزیزان با سهولت بیشتری سوار اتوبوس شوند. پیمان سنندجی همچنین به موضوع آلودگی هوا میپردازد و میگوید: «اتوبوسهای مذکور از سوخت یورو5 یعنی گازوئیل با 10 پی.پی.ام گوگرد بهره میگیرند که سبب میشود تولید آلایندههای این اتوبوسها از یک موتورسیکلت استاندارد هم کمتر باشد.»او تاکید میکند: «طول این اتوبوسها 27 متر است و از همان قدرت مانوری برخوردار هستند که یک اتوبوس 12متری برخوردار است. شعاع گردش این اتوبوسهای 27 متری نیز در حدود 12 متر است که در حال اشباع 300نفر را جابهجا کند.10دستگاه از این اتوبوسها در دو،سه ماه آینده وارد ناوگان اتوبوسرانی خواهند شد که میتوان گفت با توجه به ورود 300دستگاه اتوبوس دو کابین تا قبل از بازگشایی مدارس ظرفیت جابهجایی سامانه اتوبو سهای تندرو افزایش قابل ملاحظهای خواهد یافت.» منبع: تهران امروز