۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

اتوبوس‌هایی با ارتفاع کم برای تردد معلولان در مشهد در نظر گرفته شد

برای سهولت در رفت و آمد معلولان اکثر معابر سطح شهر در حال بازسازی است؛ همچنین اتوبوس‌هایی با ارتفاع کم برای تردد افراد معلول در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمد پژمان در حاشیه بازدید از مرکز توانبخشی شهید فیاض‌بخش در مشهد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز و در زندگی اکثر افراد جامعه سختی‌ها و مشکلات وجود دارد اما با تمام این موارد یکی از جذابترین اعمال در جهان حمایت، رسیدگی و رفع نیازهای افراد معلول و نیازمند جامعه است.

شهردار مشهد ادامه داد: در سنت و دین الهی ذکر شده که به نیازمندان و معلولان جامعه با عقل و انصاف رفتار شود.

پژمان تصریح کرد: مسلمانان روحیه انسان دوستی دارند و لطف و بخشش خداوند نیز شامل جامعه‌ای می‌شود که روحیه انسان دوستی در آن گسترش یابد.

شهردار مشهد تاکید کرد: سلامتی برای انسان یکی از بزگترین نعمت‌های الهی است که با توجه به این فرصت ما می‌توانیم توسط کمک‌های مالی و فکری به بهبود و آسایش نیازمندان بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه سلامتی مانند یک تاج پادشاهی برای افراد به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: اگر عواطف انسان گرفتار غفلت شده باشد در این مراکز با توجه به مسائل دینی و انسان دوستانه افراد می‌توانند به تامل بیشتری برسند و در این ارتباط بیش از پیش به نیازمندان خدمت‌رسانی کنند.

پژمان با قدردانی از خیران و مسئولان این مرکز گفت: افرادی که این مرکز را اداره می‌کنند قابل ستایش هستند و من دست آنان را به گرمی می‌فشارم.

شهردار مشهد گفت: مرکز توانبخشی شهید فیاض‌بخش با تمام مشکلاتی که دارد انصافاً در سطح کشور بسیار موفق ظاهر شده و این موضوع تحسین برانگیز است و باید مسئولان این مرکز مورد تقدیر قرارگیرند.

وی در مورد رفت‌ و آمد معلولان در سطح شهر مشهد گفت: برای سهولت در رفت و آمد معلولان اکثر معابر سطح شهر در حال بازسازی است؛ همچنین اتوبوس‌هایی با ارتفاع کم برای افراد معلول در نظر گرفته شده است.

پژمان با اشاره به اینکه تمام زندگی روزمره شهروندان در برنامه کاری شهرداری قراردارد، ادامه داد: کمک‌های عمرانی و ایجاد فضای سبز نیز برای معلولان در نظر گرفته شده است.

شهردار مشهد اظهار کرد: مشارکت و ارائه خدمات شهرداری مشهد با صنف و نهادی به صورت خاص ارائه نمی‌شود اما در مورد معلولان وضعیت کاملاً متفاوت است و ما به صورت ویژه مشکلات این افراد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی مهمترین مشکل در مورد خدمات‌رسانی به معلولان را پراکندگی و غیر متمرکز بودن آنان در سطح شهر دانست و افزود: پراکندگی معلولان از نظر مکانی بسیار زیاد است و به همین سبب ما نمی‌توانیم به صورت گسترده کمک‌رسانی کنیم و این موضوع یک معضل به‌شمار می‌رود