۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

تجربیات ارزشمند آقای امیر محمد توحید نژاد

 تجربیات ارزشمند آقای  امیر محمد توحید نژاد

 عضو انجمن حمایت از معلولین آسیب نخاعی اراک

مقام آور کشور

من امیر محمد توحید نژاد هستم عضو انجمن حمایت از معلولین آسیب نخاعی اراک ۱۳ ساله و متولد شهر اراک که مقطع دوم راهنمایی را پشت سر گذاشتم و در سال تحصیلی آینده کلاس سوم را انشاء الله خواهم گذراند . کمی از گذشته خودم برایتان مینویسم.

من از بدو تولد دچار ضایعه نخاعی بودم ، در حالیکه ۳ روز از عمرم می گذشت مورد جراحی قرار گرفتم البته از ناحیه نخاع، در حال حاضر از ویلچر استفاده می کنم .

ناگفته نماند که پاهای من از ابتدا دچار کلپ فوت (پاچمبری) بود که آن هم از ۱۴ روزگی تا شش ماهگی  گچ گرفته شد تا صاف شود . البته در ابتدا گچ پایم را هر هفته و بعد از هر دو هفته یکبار باید عوض می شد.

در شش ماهگی پاهایم را هم جراحی کردند و به مدت سه ماه دیگر هم در گچ بود تا اینکه وقتی گچ پاهایم را باز کردند کفش طبی برایم تجویز شد که تا به امروز کار درمانی را ادامه می دهم.

یاد آور  شوم که تا کنون چند بار پاهایم را جراحی کرده ام که خوشبختانه موفقیت آمیز هم بوده است. از سال ۱۳۸۵ رشته ی بسکتبال با ویلچر را شروع کردم در حال حاضر بازیکن شماره ۵ هیئت تیم بسکتبال با ویلچر معلولین اراک هستم و شنا را یکسال بعد از بسکتبال یعنی در سال ۱۳۸۶ شروع کردم .

در حال حاضر تقریبا نزدیک به ۶ سال است که فعالیت های ورزشی دارم و هر دو ورزش را در سطح حرفه ای انجام می دهم و مقام های زیادی را هم کسب کرده ام . مقام دوم و سوم در رشته ی بسکتبال و در شنا در ۱۰۰ متر کرال پشت  اول و در رشته ی ۱۰۰ متر آزاد و ۵۰ متر کرال پشت مقام سوم کشوری را به دست آورده ام .

در منزل هم نرمش و ورزش های زیادی از جمله بارفیکس، دراز و نشست، دمبل و شنای زورخانه ای و… انجام می دهم. البته مدتی هم در رشته ی تیراندازی با تفنگ فعالیت داشتم بخاطر تسلط و تمرکز اعصاب که بعلت مشکلاتی که برایم پیش آمد فعلا تیر اندازی را کنار گذاشتم

.

فیلمی به نام زیارت شمس توسط یکی از کارگردان های شهرمان ساخته شد که من نقش اول این فیلم را بازی کردم . در تحصیلاتم هم تا به امروز موفق بوده ام و معدل امسال من ۱۹ است که تمام این موفقیت ها را مدیون زحمات پدر و مادرم هستم و از آنها تشکر میکنم .

اینها را برای شما نوشتم که بدانید معلولیت محدودیت نیست و اگر هر کسی حتی کسانی که مثل من از ویلچر استفاده می کنند یا معلولیت های جسمی شدیدتری دارند هیچ موقع نباید امیدشان را از دست بدهند و خواستن توانستن است.

به امید آن روزی که هیچ بیماری در دنیا وجود نداشته باشد.

منبع : تجربیات ارزشمند  ”  تجربیات ارزشمند آقای  امیر محمد توحید نژاد-مقام آور کشور ” انتشار در   سومین  کنفرانس اینترنتی  با عنوان  ورزش و آسیب نخاعی -تیرماه ۱۳۹۱-برگزارکنندگان :مرکز ضایعات نخاعی جانبازان،انجمن معلولین ضایعات نخاعی استان تهران ،فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین