۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

آرش رزقی بارز

آرش رزقی بارز در سال ۱۳۴۹ در تهران به دنیا آمد. او از کودکی نقاشی می کرد، اما نقاشی کردن را به طور جدی و زیر نظر استاد از ۱۸ سالگی شروع کرد. هنگامی که ۲۲ سال داشت دچار حادثه ای شد که منجر به ضایعه نخاعی از قسمت گردنش گردید و از آن ناحیه تمام بدنش از تحرک افتاد. اما با یاری خدا و تلاش خود توانست تا حد زیادی از توانائی دستانش را بازگرداند و دوباره نقاشی کند و این کار را از همان ماه های اول بعد از حادثه انجام داد.


رفته رفته موفق به بازیابی مهارت های خود شد و بدون اینکه پیرو سبک یا تکنیک خاصی باشد، بسته به موضوع از هر سبک و تکنیکی که می توانست برای نقاشی کردن استفاده کرد. تا این که دو سال بعد از حادثه اولین گروه از نقاشی هایش را به معرض نمایش عمومی گذاشت، درحالی که از همان زمان تدریس نقاشی را نیز به صورت جدی در برنامه کار خود قرار داد.

در ۲۴ سالگی با مرجان حافظی ازدواج کرد. علاوه بر عشق و علاقه که بین آن دو وجود داشت همواره در این فکر بودند که بتوانند زوج هنری موفقی باشند. وی درحال حاضر با کمک ها و تشویق های همسرش توانسته از نظر جسمی به پیشرفت های چشمگیری دست یابد و با افزایش توانائی هایش به همراه همسر خود در مسائل اقتصادی کاملاً مستقل باشند. او طی این سال ها نمایشگاه های انفرادی و گروهی بسیاری داشته است و با فعالیت بسیار خود توانسته مقام اول ابیلیمپیک نقاشی ایران و مقام هشتم ابیلیمپیک نقاشی جهان در دهلی نو را نیز کسب نماید.

فهرست نمایشگاههای انفرادی:
نمایشگاه شاهد تیرماه ۱۳۷۲
نمایشگاه نگارستان جمشیدیه تیرماه ۱۳۷۳
نمایشگاه هفت ثمر ابان ۱۳۷۳
نمایشگاه ضرابی تیرماه ۱۳۷۴
نمایشگاه فرهنگسرای اشراق بهار ۱۳۷۶
نمایشگاه گالری مژده اذرماه ۱۳۷۸
نمایشگاه گاری مزده خرداد ماه ۱۳۷۹
نمایشگاه گالری طرح نو ابان ماه ۱۳۷۹
نمایشگاه انگارخانه کرج ۱۳۸۰
نمایشگاه سفارت ایران در دهلی نو اذرماه ۱۳۸۲
نمایشگاه گالری مژده اردیبهشت ماه ۱۳۸۳

منبع: گالری هنری مژده