۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

۲۰۰ هزار نیازمند و معلول پشت نوبت بهزیستی

۲۰۰ هزار نیازمند و معلول پشت نوبت بهزیستی

اجتماع > آسیب ها – همشهری آنلاین :
رئیس سازمان بهزیستی از پشت نوبت بودن ۲۰۰ هزار نیازمند و معلول خبر داد و گفت: سال آینده این افراد تحت پوشش سازمان قرار می گیرند.

به گزارش مهر، همایون هاشمی با بیان این مطلب افزود: براساس ماده ۳۹ قانون برنامه پنجم توسعه سالانه باید زمینه خروج ۱۰ درصد از افراد تحت پوشش از سازمان بهزیستی فراهم شود و در همین رابطه از محل جابجایی و حذف برنامه های کم اثر توانستیم همین تعداد را با توانمند سازی از چرخه حمایت خارج و افراد جدید جایگزین آنها کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۳۰ هزار فرد نیازمند پشت نوبتی در تیرماه سال جاری تحت پوشش قرار گرفتند ، گفت: با تحت پوشش قرار دادن این افراد از تعداد پشت نوبتیهای ما تا حدودی کاسته شد.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: در حال حاضر براساس آخرین آمارهای جمع آوری شده ۲۰۰ هزار نیازمند و معلول پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی هستند که برنامه ریزیهای لازم برای پوشش آنان در سال ۹۴ فراهم شده است.

هاشمی گفت: سازمان فقط معلولان شدید و خیلی شدید را تحت پوشش پرداخت خدمات مستمر قرار می دهد اما تمامی معلولان اعم از خفیف و متوسط از خدمات سطح یک مانند بیمه، خدمات توانبخشی، مشاوره و… برخوردار هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا یک میلیون معلول پشت نوبت بهزیستی هستند یا خیر، گفت: تعداد معلولان شدید و خیلی شدید پشت نوبت دریافت خدمات مستمر حدود ۲۰۰ هزار نفر است.