۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

یک چهارم معلولان بوشهر تحت پوشش بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: از ۶۵ هزار نفر معلول استان یک چهارم آن تحت پوشش بهزیستی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حیدر عزیزنژاد ظهر امروز در جمع مدیران اجرایی استان بوشهر اظهار داشت:  ۶۵ هزار نفر معلول شامل سالمندان، معلولین ذهنی، روانی، ناشنوا، نابینا و معلولین جسمی حرکتی در استان بوشهر داریم که ۱۶ هزار نفر آنان از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

وی گفت: میزان اشتغال‌های ایجاد شده مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان در ۹ ماهه امسال از سقف تعهدات استانی گذشت.

عزیزنژاد افزود: از کل ۳۸۶ اشتغال مددجوی بوجود آمده، ۱۴ شغل در بخش کشاورزی، ۳۶۱ شغل در بخش خدماتی و ۱۱ شغل در بخش صنعتی ایجاد شده است. بیشترین اشتغال‌های معلولان در شهرستان بوشهر و دشتستان ایجاد شده است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر خاطرنشان کرد : میزان اشتغال تعهد شده استانی در سال ۹۱ بهزیستی استان بوشهر، ۲۵۰ نفر بود که خوشبختانه با تلاش‌های کارشناسان اشتغال در بهزیستی شهرستان‌ها در ۹ ماهه امسال توفیق ایجاد ۳۸۶ شغل مددجویی در بهزیستی استان را داشتیم.

وی افزود: این اشتغال‌ها بدون استفاده از اعتبارات مصوب و تنها از طریق تعاملات بین‌بخشی ایجاد شده است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر اشتغال‌های ایجاد شده را در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی عنوان کرد و افزود: تسهیلات بانکی خوداشتغالی و مشاغل خانگی در سال ۹۰ به طور کامل جذب شده است و پرداخت تسهیلات در سال جاری هنوز اعلام نشده است.

عزیزنژاد در ارتباط جذب معلولین در دستگاه‌های اجرایی هم گفت: تاکنون ۵۳ نفر از معلولان در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار شده‌اند که لازم است در خصوص اجرای قانون سه درصدی جذب معلولان در دستگاه‌های اجرایی، ادارات بیشتر همکاری کنند.