۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

گفت‌وگو با ورزشکار میاندورودی

هدفم قهرمانی در پاراالمپیک پرتاب وزنه است/ مسؤولان به فکر ورزش معلولان باشند

 

خبرگزاری فارس: هدفم قهرمانی در پاراالمپیک پرتاب وزنه است/ مسؤولان به فکر ورزش معلولان باشند

محمد کشوری از روستای اسرم به‌دلیل شرایط مالی و حمایت نشدن در ورزش وزنه‌برداری به ناچار در رشته پرتاب وزنه فعالیت می‌کند و قرار است در مسابقات مهرماه امسال که در سطح کشوری برگزار می‌شود، شرکت کند.

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندورود، قطع بر یقین ورزشکاران در شهرستان نیازمند امکانات ورزشی مناسب هستند اما برخی از آنها به‌دلیل نبود امکانات ورزشی مجبور هستند تا با صرف هزینه به شهرهای اطراف مراجعه کرده و حتی در زمینه علاقه ورزشی خود نیز چشم‌پوشی کنند.

با توجه به اینکه چند سالی از مستقل شدن میاندورود به‌عنوان شهرستان مستقل می‌گذرد اما تاکنون پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه ورزشی به‌دست آورده که همه آنها مدیون همت و پشتکار مسؤولانی است که با جدیت پیگیر مطالبات ورزشی جوانان و نوجوانان هستند.

ورزش معلولان این شهرستان دارای ظرفیت‌های خوبی است و چند قهرمان در سطح کشوری و جهانی دارد اما از کمترین امکانات در شهرستان بی‌بهره است.

مسؤول ورزش معلولان و جانبازان میاندورود با بیان اینکه به سالن اختصاصی سرپوشیده برای معلولان و جانبازان این شهرستان نیاز داریم، اظهار کرد: در واقع حتی از یک سالن ورزشی استاندارد برای این شهرستان محروم هستیم و  نبود سالن ورزشی مناسب نیز برای معلولان و جانبازان از دیگر مشکلات موردنظر است.

محمد کشوری از روستای اسرم شهرستان میاندورود از جمله جوانان معلولی است که در رشته وزنه‌برداری فعالیت کرده و در این راه نیز چندین قهرمانی را در کارنامه ورزشی خود ثبت کرده است.

وی به دلیل شرایط مالی ضعیف خانواده و حمایت نشدن در این ورزش، به ناچار به رشته پرتاب وزنه روی آورد و در حال حاضر مشغول به آن بوده و قرار است در مسابقات مهرماه امسال که در سطح کشوری برگزار می‌شود، شرکت کند.

 

 

این ورزشکار میاندورودی هم‌اکنون در رشته دو و میدانی در قسمت پرتاب وزنه نشسته کلاس f34 جانبازان و معلولان مشغول به فعالیت است و در پاورلیفتین قهرمان چند استان و کشوری که سطح بالایی داشته و تحت نظارت آی‌پی‌سی کمیته و داوران بین‌المللی در آن حضور داشتند، شرکت کرد.

 وی هدف خود را قهرمانی در پارالمپیک در پرتاب وزنه عنوان کرد و به شدت از مسؤولان ورزشی درخواست مساعدت و همکاری در زمینه تأمین بودجه به دلیل بالا بودن هزینه‌ها را داشته تا بتواند با انرژی بیشتری به سوی هدفی که در نهایت سربلندی ورزش مازندران را به‌دنبال دارد، گام بردارد.

از آنجایی که دلیل تغییر رشته وی از وزنه‌برداری به دوومیدانی، شرایط ضعیف مالی خانواده و نبود امکانات ورزشی بوده اما با امیدی وصف‌ناپذیر در این زمینه فعالیت می‌کند و در انتظار همت و نگاه مسؤولان پرتلاش است.

یکی از موارد به شدت تاثیرگذار این جوان ورزشکار، صبر و متانت وی بود که با امید بالایی برای دستیابی به قهرمانی صحبت می‌کرد، محمد با هر چیزی که بتواند در حیطه پرتاب وزنه کمک حال او باشد، تمرین می‌کند.

این جوان میاندورودی با وجود نبود امکانات ورزشی به امید سنگی که در دست دارد دلی خوش کرده و تمرینات خود را با کمترین امکانات آغاز می‌کند.

کشوری برای تمرینات با مربی مجبور به رفت و آمد به شهرهای اطراف از جمله بابل است، با وجود اینکه مشکلاتی که از لحاظ هزینه و رفت و آمد وجود دارد و شغل مناسبی نیز ندارد اما باز هم تمرینات خود را با جدیدت پیگیری کرده و معتقد است که باید برای رسیدن به هدف خود با تمام وجود تلاش کند.