۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

گزارش همایش یکروزه و آموزشی آشنایی با آسیب نخاعی ویژه افراد آسیب دیده نخاعی و خانواده آنان

لزوم آموزش به افراد آسیب دیده نخاعی و خانواده در ارتباط با عوارض و بیماریهای بعد از معلولیت  و چگونگی پیشگیری از روند آن از مسائل بسیار مهم می باشد .  خوشبختانه توجه به این مهم در سالهای اخیر نمود بیشتری پیدا کرده است . به همین مناسبت با همکاری بیمارستان فوق تخصصی نور افشار و تعامل و همفکری انجمنهای مرتبط با امور معلولین آسیب دیده نخاعی همایش یکروزه آموزشی با عنوان ”  آشنایی با آسیب نخاعی ویژه افراد آسیب دیده نخاعی وخانواده ” در روز دوشنبه مورخ ۱۰/۶/۹۳ با حضور اساتید ، پزشکان حاذق ، کارشناسان محترم و تعدادی از اعضاء تحت پوشش انجمن معلولان ضایعات نخاعی استان تهران وخانواده و   همچنین تعدادی از شرکتهای سازنده وسائل کمک  توانبخشی معلولان برگزار گردید . در این همایش بعد از تلاوت قران مجید  و سخنرانی جناب آقای دکتر کردی ریاست بیمارستان فوق تخصصی نور افشار همایش  افتتاح گردید . سپس با تشکیل کارگروه های مرتبط با پوکی استخون ادامه یافت  و با سخنرانی جناب آقای دکتر حسن زاده ( ارتوپد ) و معاونت درمان بیمارستان نورافشار مسائل بسیار مهمی در رابطه با پوکی استخوان مطرح گردید .

سپس سرکار خانم دکتر حبیبی از کارشناس محترم حوزه توانبخشی بهزیستی کشور در ارتباط با عفونتهای ادراری در افراد آسیب دیده نخاعی  و چگونگی پیشگیری از این عفونتها مطالب بسیار مهمی را آموزش دادند . در ادامه آقای دکتر امامی رضوی معاون محترم سلامت وزارت بهداشت و درمان بیاناتی ایراد فرمودند  . در رابطه با زخمهای فشاری سرکار  خانم منصوره فرهادیان کارشناس ارشد پرستاری مدیریت از دانشگاه تهران مسائلی را مطرح و در خاتمه پانل پاسخگویی به سؤالات توسط اساتید و افراد با تجریه برگزار گردید . در این همایش انجمن ضایعات نخاعی استان تهران با داشتن غرفه ای شامل بروشور ، کتابهاو cd  های آموزشی در ارتباط با آسیب نخاعی و ……. حضوری فعال داشت .

در اینجا بر خود لازم می دانیم از سرکار خانم سلمان یزدی ، جناب آقای مهندس میرزا آقایی ، جناب آقای البرزکوه و دیگر عزیزانی که جهت برگزاری این همایش زحمات بسیاری را متحمل گردیدند  تشکر و قدردانی می نمائیم . به امید تلاش بیشتر جهت برگزاری این همایشها و برطرف شدن مشکلات افراد آسیب دیده نخاعی .

گزارش اختصاصی انجمن معلولان ضایعات نخاعی استان تهران