۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

کیسه مشت زنی با قابلیت تنظیم ارتفاع برای افراد نخاعی

scia-1

ورزش از ضروریات افراد ویلچری و آسیب دیدگان نخاعی محسوب می شود . افراد نخاعی ورزشهای زیادی می توانند انجام دهند . یکی از ورزشهائی که به خصوص افراد پاراپلژی به خوبی از عهده آن بر می آیند ، ورزش مشت زنی است . این ورزش در تقویت قوای بالاتنه نقش موثری دارد و باعث کشش عضلات سینه ای و پشتی می شود .

هشدار :  قبل از پرداختن به این ورزش حتما” با پزشک یا فیزیوتراپ خود مشورت نمائید .

معمولا” استفاده ازکیسه بوکسهای معمولی به دلیل قرار گرفتن در سطحی بالاتر از سطح سینه ای ، برای افراد ویلچری مشکل است . لذا این کیسه طوری طراحی شده که می تواند هم برای افراد ویلچری و هم برای افراد عادی و در حالت ایستاده مورد استفاده قرار گیرد . چراکه تنظیم ارتفاع آن بسیار آسان است و فرد ویلچری می تواند به راحتی ارتفاع مطلوب خود را متناسب با ابعاد بدنی و ویلچر خود تنظیم کند .

 scia-2

دستگاه تعلیق کیسه ، متشکل از اجزایی است که به عنوان لوازم جانبی قایق ها مورد استفاده قرار می گیرند و شامل طناب مخصوص نخی ( که گرفتن و بستن آن به راحتی انجام می شود ) ، قرقره و قلاب است .  قرقره ها باید به سقف و قلاب روی دیوار کناری نصب  شوند . ( مطابق شکل بالا ) .

طبق اظهارات کاربران ، آنها از این وسیله لذت می برند . حتی کسانی که دارای فرزند هستند و دور شدن از آنها برای شان دشوار است ، می توانند این وسیله را در منزلشان نصب و هنگام ورزش از آنها استفاده کنند . و نیازی به رفتن باشگاه ندارند .  بوکس از ورزشهای لذت بخش افراد ویلچری محسوب می شود . بنابراین راه اندازی چنین کیسه بوکسی که قابلیت تنظیم ارتفاع دارد ، می تواند به نشاط و ورزش افراد نخاعی کمک زیادی کند .