۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

کانون معلولین توانا

کانون معلولین توانا در سال ۱۳۷۴ به همت گروهی از معلولین شهر قزوین تأسیس گردید و در مدت کوتاه، با کمترین امکانات و با اجاره مکانی استیجاری و کوچک شروع به فعالیت نمود تا خلع عدم وجود یک مرکز مردمی و حامی معلولان را در کشور پر نماید.
کانون توانا در اولین اقدام، با شناسایی، جذب و به کارگیری معلولین نخبه و توانمند شهر قزوین و تشکیل یک تیم قوی و منسجم، نسبت به ایجاد صندوق قرض الحسنه توانا اقدام نمود تا سپرده های اندک اعضا را در این صندوق متمرکز نماید و سپس از ناحیه صندوق به سرمایه گذاری و اجرای طرح هایی با درآمدزایی کوتاه مدت و بلند مدت اقدام نماید.
کانون توانا در راستای حفظ عزت و کرامت انسانی معلولین، درخولست هرگونه کمک بلاعوض را از مردم ممنوع اعلام کرد تا با تکیه بر توانایی و همت خویش بتواند در راستای اهداف فرهنگی، اجتماعی و رفاهی خود گام بردارد و برای اولین بار در کشور موسسه ای را ایجاد و سرپرستی نماید که در آن معلولیت ابزاری برای جلب ترحم و برانگیختن عواطف پاک و انسان دوستانه مردمان ایران زمین نباشد.
اکنون، پس از گذشت قریب به ۱۴سال، کانون توانا توانسته است گام های بسیار موثری درجهت تدوین، تصویب و اجرای قوانین مربوط به معلولان و رفع محرومیت های زندگی آنان بردارد.
در حال حاضر، بیش از ۲۰۰۰ نفر از خواهران و برادران معلول (ناشنوا – نابینا و جسمی حرکتی) به صورت پیوسته و بیش از ۳۰۰ نفر از افراد متخصص و متعهد (غیرمعلول) بطور وابسته و افتخاری در کانون عضویت دارند و به عنوان سرمایه های اصلی کانون همواره یاریگر این مرکز مردمی هستند.
کانون توانا بر این باور است که معلولیت، محدودیت جسم است و همه انسان ها به نوعی محدودند و نامحدود فقط خداوند قادر و متعال است. این مرکز پیشرفت و سازندگی در جوامع بشری را حاصل محدودیت های انسان و زاییده فکر خلاق بشر می داند و در نتیجه انسان معلول را به علت محدودیت بیشتر، صاحب اندیشه والاتر و قدرت خلاقیت بیشتر می داند، هرچند که شواهد گویای آن است که در کشور ما در عمل این گونه نبوده است و متاسفانه هر میزان که معلولیت افراد بیشتر بوده، ناتوانی و محرومیت وی نیز بیشتر و بیشتر جلوه گر بوده و هست …

آدرس: قزوین . ولیعصر. بلوار شهید بهشتی . کانون معلولین توانا

تلفن: ۳۳۴۵۲۲۲-۰۲۸۱

دورنگار: ۳۳۴۰۷۱۱-۰۲۸۱

پست الکترونیکی:info@irantavana.com

پایگاه اینترنتی: http://irantavana.com/?lang=1