۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

چگونه و چقدر آب بنوشیم؟

یک متخصص طب سنتی ضمن اینکه توصیه‌هایی برای چگونگی و میزان نوشیدن آب دارد از خطرات زیاد نوشیدن آب می‌گوید.16-12-23-19732139402211611351035284774

به گزارش فارس، ریحانه معینی، درباره توصیه‌های طب اسلامی برای مصرف آب اظهار داشت: بین غذا تا یک ساعت بعد از آن، در حالت ناشتا، بعد از حرکات ورزشی شدید، بعد از خوردن میوه‌ها و نوشیدن آب سرد بعد از غذای شیرین از نظر طب سنتی مناسب نیست.

وی افزود: نباید بعد از غذاهای شور از آب گرم استفاده کرد، برخی از موارد منع شده نوشیدن آب امروزه بسیار رایج است.بسیاری از ورزشکاران همیشه در حال ورزش آب زیادی می‌نوشند همچنین افراد زیادی از خواب برخواسته و مقدار زیادی آب سرد می‌خورند در حالیکه این مسائل مشکلات زیادی برایشان به همراه دارد.

متخصص طب سنتی اضافه کرد: در حین ورزش اگر فرد دچار تشنگی واقعی شده باشد باید مقدار کمی آب را در دهان مز مزه کرده و به آرامی فرو دهد در این صورت علاوه بر کاهش حجم آب مصرفی، آب دیگر سرد نخواهد بود و مشکلات گوارشی نیز به همراه ندارد. افرادی که بدنشان حرارت زیادی دارد و یا مزاج گرم و خشک دارند ممکن است عطش زیادی داشته باشند. این افراد نیز بهتر است از خوردن آبی که با یخ سرد شده پرهیز کنند البته می‌توانند در صورت تشنگی آب خنک میل کنند.

  • مضرات مصرف زیاد آب

این متخصص طب سنتی در زمینه مضرات مصرف آب زیاد گفت: نوشیدن آب بیش از نیاز بدن و بدون احساس تشنگی حقیقی به طور مداوم احتمال بروز عوارضی همچون ضعف و سستی اعصاب، ضعف معده و کبد همچنین بدرنگی پوست صورت و بدن را به همراه دارد.

فراموشی یا کند ذهنی و ورم دست و پا و زیر چشم نیز از دیگر مضرات نوشیدن زیاد آب است بنابراین توصیه می‌شود تنها زمانی که فرد احساس تشنگی واقعی دارد نسبت به نوشیدن آب اقدام کند.