۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

چند توصیه ایمنی مخصوص فصل تابستان برای کاربران ویلچر و مراقبان آنها

تابستان زمانی است که عملا” هر کسی شوق بیرون رفتن از خانه و لذت بردن از هوای آزاد و آفتاب را دارد . کاربران ویلچر و مراقبان آنها نیزاز این موضوع مستثنی نیستند . اما اگر شما از دسته کسانی هستید که از ویلچر استفاده می کنید ، باید نیازهای خاص خودتان را به خاطر بسپارید . آشنائی با نکات ایمنی فصل تابستان برای افراد ویلچری و به خصوص دچار ضایعه نخاعی اهمیت زیادی دارد و  به آنها ، خانوده و مراقبین آنان کمک می کند تا در مسیر حفظ ایمنی و بهداشت قرار گیرند .

فراموش نکنید ، ویلچرتان ممکن است خیلی داغ شود

هنگامی که سطوح فلزی و پلاستیکی برای یک مدت طولانی در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار می گیرند ، دمای آنها به شدت بالا رفته و ممکن است بیشتر از آنکه فکرش کنید ، داغ شوند . مواقعی که هوا به شدت گرم می شود ، خیلی طول نمی کشد که قسمتهای فلزی ممکن است به درجه حرارتی برسند که می تواند باعث سوختن پوست کاربران ویلچر و حتی مراقبان آنها گردد. بنابراین اگر در حال برنامه ریزی برای بیرون رفتن هستید ، تا حد امکان به دنبال مسیرها وجاهائی باشید که بیشتر سایه باشند ، اگر امکان بهره مندی از سایه را نداشته باشید ، از چیزی مانند پارچه ، فوم و … برای پوشش دادن قطعات فلزی ویلچر خود استفاده کنید . اما گزینه دیگر وراحت تر استفاده از چتر ویلچر است .

استفاده از کرم های ضد آفتاب ضروری است

اگر قصد رفتن به جاهائی دارید که آفتابی تند و شدید دارد ، و ممکن است سبخواهید ساعات طولانی مدتی را در بیرون سپری کنید ، ضرورت خواهد داشت که از کرم های ضد آفتاب بر روی نواحی باز بدن خود مثل صورت ، گردن و دستها و بازوها استفاده کنید . فراموش نکنید که از کرمهای محافظ باید برای هر منطقه ای از بدن که احتمال دارد در معرض تابش خورشید قرار گیرد ، استفاده کنید . یادتان باشد انگشتان پا و حتی روی پاها نیز اگر با کرمهای ضد آفتاب محافظت نشوند ، به راحتی ممکن است دچار آفتاب سوختگی شوند . فراموش نکنید که از این کرمها باید بطور مکر استفاده کنید ، چرا که عرق بدنتان می تواند این کرم های ضد آفتاب را از روی نواحی آغشته شده پاک کند .
همیشه همراه خود ، آب داشته باشید .


هنگامی که قصد بیرون رفتن دارید ، تصور نکنید که همه جا آب وجود دارد و به راحتی در دسترس شما خواهد بود . یادتان باشد که بسیاری از منابع آب برای کاربران ویلچر بیش از حد بلند هستند و دسترسی به آنها برای آنان مشکل یا غیر ممکن است . بنابراین ممکن است شما قادر به استفاده از آنها نخواهد بود. لذا توصیه می شود که موقع بیرون رفتن از منزل همیشه یک بطری آب همراهتان باشد .
سعی کنید از گرم شدن بیش از حد بدنتان جلوگیری کنید .
آفتاب زدگی و گرمازدگی یک واقعیت تاسف آور در فصل گرم تابستان می باشد . اجازه ندهید قربانی گرمای شدید شوید. اطمینان حاصل کنید که وقتی هوا خیلی گرم می شود ، شما و مراقب تان زمان کافی برای خنک شدن را داشته باشید . به دنبال مناطقی باشید که دارای سایه و یا تهویه هوای خوبی باشد و در صورت لزوم بطورمکرر توقف کنید .

دستکش بپوشید


دستکش در تابستان ! ممکن است عجیب باشد . اما پوشیدن یک جفت دستکش رانندگی ساده می تواند شما و یا مراقبتان را از خطرایجاد تاول ( به دلیل استفاده بیش از حد از ویلچر) و سوختگی (به خاطر دست زدن اتفاقی به سطوح گرم ویلچر) محافظت نماید. بنابراین توصیه می شود یک جفت دستکش دوچرخه سواری مخصوص فصل تابستان تهیه کنید . این نوع دستکشها علاوه بر تامین ایمنی دستهای شما در برابر آفتاب سوختگی ، آنها را در برابر ارتعاشات و سر خوردن ناشی از عرق حفاظت خواهد کرد. توصیه می شود دستکشهایی تهیه کنید که پشت آنها دارای سوراخهای هواکش باشد .