۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

پنج خاصیت نهفته در غذاهای تند

غذاهای تندی که گاهی اشک ما را درمی‌آورند دارای خواص فراوانی هستند که در اینجا به ۵ مورد از آن‌ها پرداخته‌ایم:

۱- سلامت بهتر قلب:

فلفل‌های تند از آن جا که اثرات تخریب حاصله از کلسترول بد را در بدن کاهش می‌دهند می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و نیز سکته مغزی را کاهش دهند.کپسایسین (فلفل قرمز) با التهاب که عامل اصلی بیماری‌های قلبی است، مبارزه می‌کند.

۲- کاهش فشارخون:

نتایج بررسی ها نشان می دهد، در فلفل، ترکیبی وجود دارد که موجب کاهش فشارخون می‌شود. همچنین در این بررسی مشخص شد که مصرف فلفل، موجب آرامش رگ‌های خونی نیز می‌شود.

۳- کاهش وزن فلفل قرمز:

مصرف زیاد فلفل می‌تواند منجر به کاهش چربی‌ها و در نتیجه کاهش وزن شود. تحقیقات می‌گوید،‌ فلفل‌ها دارای ماده‌ای به نام کپسایسین هستند که دارای خاصیت گرمازایی بوده و پس از هر وعده غذایی با تولید حرارت، بدن را وادار به سوزاندن کالری‌های بیشتری می‌کند.

۴- پیشگیری از سرطان:

طی یک بررسی صورت گرفته، مشخص شد که کپسایسین موجود در فلفل‌های تند، قابلیت کشتن برخی از سلول‌های سرطانی را دارند. علاوه بر آن، فلفل‌های تند، سرماخوردگی‌های معمولی را بهبود بخشیده و از ابتلا به چاقی و همچنین سکته مغزی پیشگیری می‌کنند.

۵- آرامش اعصاب:

گفته می‌شود غذاهای تند، تولید سرتونین (هورمون‌های احساس خوبی) را افزایش می‌دهند و به این ترتیب عصبانیت و افسردگی را از بدن دور می‌کنند.

 

منبع: مجله خواندنی ها