۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

پنجمین سمپوزیوم بین المللی جراحی مغز و اعصاب

حضور انجمن معلولان ضایعات نخاعی استان تهران و انجمن علمی و آفرینش های هنری معلولان به عنوان ۲ انجمن برگزیده به دعوت سازمان بهزیستی کشور در پنجمین سمپوزیوم بین المللی جراحی مغز و اعصاب با ریاست پزشک حاذق پروفسور سمیعی در سالن همایشهای برج میلاد .

انجمن معلولان ضایعات نخاعی استان تهران و انجمن علمی و آفرینش های هنری معلولان  به عنوان۲ انجمن برتر  از سوی سازمان بهزیستی کشور جهت حضور در پنجمین سمپوزیوم بین المللی جراحی مغز و اعصاب که با ریاست جناب آقای پروفسور سمیعی و تعدادی از جراحان متخصص مغز و اعصاب از ایران و کشورهای دیگرجهان  از تاریخ ۱۳/۷/۹۱ لغایت ۱۶/۷/۹۱ در سالن همایشهای برج میلاد ،  برگزار گردید .
در این همایش غرفه ای در اختیار ۲ انجمن قرار داده شد تا بتوانند با ارائه مطالب علمی ، آموزشی خود ، توانمندیهای افراد معلول را در معرض نمایش شرکت کنندگان قراردهند که با استقبال بسیار آنها مواجه گردید . پروفسور مجید سمیعی در مراسم افتتاحیه سمپوزیوم فوق  با بیان اینکه کنگره امسال در حوزه تصادفات بر صدمات مغزی تمرکز دارد ،  افزود تعداد مرگ و میرهای این حوزه آمار بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است .
وی در رابطه با ساخت بیمارستان مغز و اعصاب در تهران عنوان کرد ساختمان این بیمارستان از نظر مهندسی دشوار بوده و جای افتخار دارد که به دست مهندسین ایرانی در دست انجام می باشد  . وی تأکید کرد مطمئن هستم این مرکز بهترین مرکز علوم اعصاب تاریخ دنیا خواهد شد که هیچ کشوری قدرت رقابت با آن را نخواهد داشت و اساتید ایرانی و خارجی انتخابی هرکدام جزء نفرات اول رشته های خودشان هستند و قول داده اند که رهبری علمی این مرکز را پس از افتتاح عهده دار شوند .
پروفسور سمیعی در پایان با اشاره به اینکه متاسفانه تمام بیمارستان های خیریه ای که  در گذشته ایجاد شده اند ، از بین رفته اند ،  خاطر نشان کرد با افتتاح این مرکز تا زمان حیات در ایران به صورت رایگان کار خواهم کرد . این سمپوزیوم در تاریخ یکشنبه ۱۶/۷/۹۱ به کار خود پایان داد .
در اینجا لازم می دانیم از حوزه توانبخشی  سازمان بهزیستی کشور به دلیل حمایتهای ارزشمندشان در راستای پشتیبانی از انجمن های فعال در حوزه معلولان آسیب دیده نخاعی تشکر و قدردانی نمایئم

 

گزارش اختصاصی انجمن ضایعات نخاعی استان تهران