۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

پرداخت کمک‌هزینه شهریه به ۲۵۶ دانشجوی معلول زنجانی

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: ۲۵۶ دانشجوی معلول زیر پوشش بهزیستی استان زنجان در سال تحصیلی گذشته کمک هزینه شهریه دریافت کرده‌اند.

محمد محمدی اظهار داشت: در راستای اجرایی کردن ماده ۸ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و با هدف برابرسازی فرصت‌های آموزشی و تحصیلی شهریه این دانشجویان پرداخت شد.
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان افزود: این کمک هزینه تحصیلی به همه دانشجویانی که زیر پوشش بهزیستی هستند و در دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و مراکز غیر انتفاعی تحصیل می‌کنند نیز تعلق گرفته است.
وی داشتن تأییدیه کمیسیون پزشکی، گزارش مددکاری و مدارک مبنی بر پذیرش و قبولی در کنکور را از مدارک مورد نیاز برای پرداخت شهریه دانشجویان معلول عنوان کرد و بیان داشت: اولویت پرداخت شهریه با دانشجویان معلولی است که در شهر محل زندگی خانواده خود مشغول به تحصیل هستند.
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: سازمان تعهدی در قبال پرداخت کمک هزینه شهریه واحدهای مردودی ندارد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهریه دوره کاردانی تا سقف ۳ میلیون ریال، کارشناسی ۵ میلیون ریال و ارشد تا سقف ۱۰ میلیون ریال در هر ترم از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود.
محمدی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ دانشجو در شهر زنجان، ۳۹ نفر خدابنده و ۳۱ نفر خرم‌دره، ۱۹ نفر در ابهر، شش نفر ماهنشان و شش نفر در طارم مشغول به تحصیل هستند که به صورت ترمی شهریه آنها لحاظ می‌شود.
وی یادآور شد: شهریه دانشجویان دکترا با موافقت بهزیستی کشور و پیشنهاد مبلغ شهریه طبق کارنامه از طرف بهزیستی استان پرداخت می‌شود.

منبع: خبرگزاری فاری