۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

وقتی همسرتان به مأموریت می‌رود اگر ارزشش را دارد، تحمل کنید!

چند کیلومتر فاصله و کمی دور بودن، برای خیلی‌ها به معنای پایان یک رابطه است. دور بودن مشکلات خودش را دارد و برای خیلی‌ها حل این مشکلات کار آسانی نیست. اگر شما هم به خاطر یک شرایط خاص از هم فاصله گرفته‌اید و چاره‌ای جز تحمل این دوری ندارید، باید بیش از پیش مراقب ارتباط‌تان باشید. یادتان نرود که وارد شدن به محدوده سراشیبی خیلی زودتر از آنچه انتظار دارید رابطه شما را ویران می‌کند. نگذارید این فاصله مکانی بین شما نیز شکاف بیندازد و از هر راهی که می‌توانید برای زنده نگه داشتن این رابطه تلاش کنید.

نیازهای‌تان را بنویسید

رابطه شما در چه سطحی است؟ آیا در مرحله آشنایی به سر می‌برید یا این‌که نامزد شده‌اید؟ آیا دوره عقد را می‌گذرانید یا این دوری بعد از عروسی شما اتفاق افتاده است؟ رابطه شما در هر مرحله‌ای که باشد، میزان انتظارات و نیازهای شما نیز فرق خواهد کرد. قطعا اگر در دوره نامزدی به سر می‌برید، نیاز کمتری به حمایت حضوری او خواهید داشت و نبودنش از این نظر برای‌تان مشکل کمتری ایجاد می‌کند تا این‌که ازدواج کرده باشید یا مسئولیت خانه و فرزندی را به تنهایی به دوش داشته باشید. از طرف دیگر باید مشخص کنید که این دوره چه مدت طول می‌کشد. آیا یک پروژه چند هفته‌ای است یا ماموریتی است که گاه به گاه پیش می‌آید یا این‌که شرایطی است که ممکن است ماه‌ها و سال‌ها ادامه داشته باشد؟ با برآورد زمانی، شما می‌توانید مدت انتظارتان را مشخص کرده و پیش‌بینی کنید که در این مدت زندگی شما چه شکلی به‌خود خواهد گرفت. محدوده‌های مالی‌تان را می‌توانید تعیین کرده و با آگاهی از این‌که چه زمان‌هایی می‌توانید همدیگر را ببینید، برنامه زندگی‌تان را معین کنید.

از هم بی‌خبر نمانید

از تمامی راه‌های ارتباطی استفاده کنید. شاید به خاطر شرایط کاری فرصت محدودی برای ارتباط با هم داشته باشید و شاید هم به خاطر مکان متفاوت و امکانات متفاوتش راه‌های ارتباطی محدودی برای شما باقی بماند. برای مثال، ممکن است در منطقه‌ای که همسر یا نامزدتان زندگی می‌کند، تلفن همراه خوب آنتن ندهد یا تلفن ثابت وجود نداشته باشد اما دسترسی به اینترنت مشکلی نداشته باشد. شما می‌توانید از طریق دوربین لپ‌تاپ‌تان او را ببینید و با یک هدفون کوچک صدایش را بشنوید. دیدن تغییرات ظاهری در این مدت می‌تواند شما را نزدیک به هم نگه دارد اما این ارتباط هم مشکلات خودش را دارد. سرعت پایین اینترنت و اختلالات شبکه ممکن است در آغاز برای‌تان آزار‌دهنده باشد اما یادتان نرود شما از هر طریقی که برای‌تان ممکن است باید این رابطه را زنده نگه دارید.

برنامه او را می‌دانید؟

سعی کنید از برنامه روزانه یکدیگر مطلع باشید و از زمان‌بندی‌هایی که در طول روز دارید هم آگاه شوید؛ برای مثال این‌که همسرتان چه ساعتی در جلسه اداری است، چه ساعتی را با دوستان یا همکارانش می‌گذراند و چه زمانی را نیاز به استراحت دارد. یا این‌که خود شما چه زمانی را با خانواده یا دوستان‌تان می‌گذرانید، در چه ساعاتی مشغول به کارید یا این‌که چه ساعاتی از روز را به خاطر بودن در یک کلاس یا انجام برخی کارها در دسترس نیستید. نگذارید بی‌خبری از شرایط یکدیگر، شما را حساس و بهانه‌گیر کند یا این احساس را برای‌تان به‌وجود بیاورد که تنها هستید یا این‌که فراموش شده‌اید.

اگر ارزشش را دارد، تحمل کنید

باید در مورد این دوری با یکدیگر توافق کنید. این دوری چه دستاوردهایی برای زندگی شما خواهد داشت و چه آسیب‌هایی به آن خواهد زد. آیا این تصمیم ارزشش را دارد و می‌تواند کمکی به آینده شما بکند. اگر شما در شرایطی قرار دارید که نمی‌توانید این وضعیت را تغییر دهید پس آن را بپذیرید. ممکن است همسرتان با از دست دادن این کار نتواند فعالیت موفق دیگری را انجام دهد پس باید فکر از دست دادنش را از سر بیرون کنید. اما ممکن است موقعیتی برای شما وجود داشته باشد که بتوانید بدون آسیب زدن به زندگی‌تان در کنار یکدیگر نیز باشید. این‌جاست که باید به این فکر کنید که آیا توان کنار آمدن با آنچه از دست می‌دهید را دارید یا خیر؟ شاید هم شما بتوانید در این مدت همراه همسرتان شوید و با او به آن منطقه بروید اما قبل از احساسی تصمیم گرفتن، باید همه جوانب موضوع را بررسی کنید. شرایط کاری، موقعیت شهری، شرایط آب و هوایی و حضور کسانی که در کنارتان باشند و با شما وقت بگذرانند همگی از مواردی هستند که باید به دقت بررسی شده و در تصمیم‌گیری‌تان بی‌تاثیر نباشند.

لطفا بهانه نگیرید

شرایط همدیگر را درک کنید. شما مسئولیت زیادی به دوش‌تان است و قطعا دلتنگی هم آزارتان می‌دهد. اما همسرتان هم دور از تمام کسانی که دوست‌شان دارد مشغول کاری است که تنها سرگرمی‌اش در آن شرایط است. هر دوی شما دلایلی را برای ناراحت بودن یا بهانه‌گیر بودن دارید اما در مقابل تنها کسانی هستید که می‌توانید با تمام وجود همدیگر را درک کنید. سعی کنید در این دوره از هر راهی برای شاد و آرام کردن یکدیگر استفاده کنید. محبت‌تان را هم در این درک کردن نشان دهید و هم در حرف‌های‌تان. سعی کنید به خاطر موضوعات کوچک گلایه نکنید و از قهر کردن در زمانی که از هم دور هستید جدا پرهیز کنید. تنها پشتیبانی از یکدیگر است که می‌تواند شرایط شما را در این دوره قابل تحمل کند پس حامی یکدیگر باشید.

همسرتان را غافلگیر کنید

برای اثبات محبت‌تان دنبال شیوه‌ای خاص نگردید. درست است که رفتارتان و درک متقابل‌تان بزرگ‌ترین ابزار برای اثبات این محبت است اما شما باید برای غافلگیر کردن همسرتان کمی خلاقیت هم داشته باشید. یک پیامک در میانه روز، هنگامی که فشار کاری همسرتان را خسته کرده، یک ای‌میل محبت آمیز و پر از شادی در آغاز روز و بسیاری راه‌های دیگر می‌تواند به همسرتان ثابت کند که زندگی‌تان در این شرایط هم طراوت گذشته را دارد. شما حق دارید که در این دوره دلتنگ شوید اما مدام گفتن این موضوع می‌تواند همسرتان را نگران کند و به او برای به‌وجود آوردن چنین شرایطی احساس عذاب وجدان دهد. شاید بد نباشد زمانی که شرایطش را دارید، یک دیدار غیرمنتظره را ترتیب دهید و او را با حضورتان غافلگیر کنید. البته قبل از چنین تصمیمی شرایط او و خودتان را درنظر بگیرید و بی‌گدار به آب نزنید.

منبع: برترین ها