۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

وعده بهزیستی برای خانه دارشدن خانواده های معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: تا پایان سال ۹۷ بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی تحویل خانواده های دارای دو معلول یا بیشتر می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه نشست با کارکنان بهزیستی در اصفهان گفت: تا پایان سال ۹۷، ۱۱ هزار و ۳۰۰ واحد در اختیار این خانواده ها قرار می گیرد.

انوشیروان محسنی با اشاره به اجرای این طرح از اواخر سال ۹۴ افزود: تا کنون ۱۶۰۰ واحد تحویل خانواده های دارای دو معلول به بالا شده است.

به گفته او بنیاد مستضعفان، خیران مسکن ساز و سازمان بهزیستی ۳۰۰ میلیون برای احداث هر واحد به خانواده های مددجویان بهزیستی کمک بلاعوض کردند.

محسنی همچنین افزود: ۴۳ هزار واحدمسکونی نیمه ساز با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۸۰ درصد برای خانواده های تک معلول و زن سرپرست خانوار داریم که این واحدها هم تا پایان سال ۹۷ در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین از راه اندازی اورژانس اجتماعی در تمامی شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر تا پایان سال خبر داد و گفت: در سه ماه نخست امسال ۳۰ اورژانس اجتماعی مستقر شده و در هفته بهزیستی و تامین اجتماعی هم در تیرماه ۱۰۰ اورژانس اجتماعی دیگر راه اندازی می شود.

انوشیروان محسنی مهمترین وظایف اورژانس اجتماعی را مداخله علمی به موقع در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی و مشاوره های طلاق و پیشگیری از خودکشی عنوان کرد و افزود: راه اندازی اورژانس اجتماعی در کاهش آمار خودکشی در کشور موثر است.

او در ادامه به چهارمین نشست سراسری مناسب سازی کشور که دیروز برگزار شد اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه این نشست برای ساخت بناهای عمومی و دولتی صدور مجوز مناسب سازی الزامی شد.